Ugyanakkor tesztelnek egy másik megoldást.
Az elmúlt félévben a BKK új mobiljegy-érvényesítési módszert tesztelt a 4-6-os villamosvonalon, ez azonban nem hozta az elvárt eredményeket – derült ki az rtl.hu cikkéből. Korábban sok panasz érkezett arról, hogy BudapestGO alkalmazásban digitálisan megvásárolt jegyekhez gyakran nehéz és lassú beolvasni az érvényesítéshez szükséges QR-kódot, amit csak a járművek külsején lehetett megtalálni. Ezután a két legforgalmasabbnak számító vonalon az utastérben, az ajtók jobb oldalához, és a vezetőfülkéhez is kikerültek az érvényesítéshez szükséges matricák.
A BKK a portál kérdésére homályosan fogalmazva annyit válaszolt, hogy a járművek utasterében kihelyezett matricák nem javítottak jelentősen a helyzeten, nem segítették céljaikat az elvárt mértékben, ezért nem bővítik azoknak a járműveknek a körét, amelyeken a kódbeolvasás az utastérben is lehetséges.
A portál úgy tudja, azzal lehetett problémája a BKV-nak, hogy a villamoson belül megtalálható QR-kódokat többen pont úgy használták, mint a sima papíralapú jegyek lyukasztóit: lecövekeltek mellettük, és a jegyüket csak akkor érvényesítették, ha ellenőrt láttak.
A BKK ugyanakkor azt is közölte, hogy most tesztelik az NFC technológia bevezetésének lehetőségét is, amellyel egyetlen érintéssel beolvashatóvá válna a digitális jegy vagy bérlet. Ez utóbbi kényelmi funkciót szeretné bevezetni a társaság, de azt egyelőre nem árulták el, hogy ennek mikor jöhet el az ideje.
Mobiljegyes baki miatt maradhatnak hoppon az utasok Budapesten a villamosmegállókban
Nagy siker a BKK mobiljegye, azonban van, aki hiába fizet érte, utazni nem tud vele. Az ügy hátterében egy egyszerű hiba van: úgy tűnik, nem vették számításba a rendszer kialakításánál, hogy vannak, akiket a jegyük kezelések közben hagynak ott a megállóban.