A pedagógus-szakszervezet önálló oktatási tárca felállítását követeli, az élén hozzáértő oktatási szakemberrel.
A pénteki „köznevelési konzultáció” után nyílt levelet írt a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) Pintér Sándor belügyminiszternek. Ebben azt írták: az érdekképviselet
Rendkívüli Kongresszusa 2022. december 17-ei határozatában felszólítja Önt, hogy mondjon le tisztségéről a közoktatásban való teljes járatlansága és alkalmatlansága miatt”.
Sok tanár még elkeseredettebben jött ki Pintér Sándortól, mint ahogy bement
A PDSZ továbbra is önálló oktatási minisztérium felállítását követeli, és azt, hogy annak „élén hozzáértő oktatási szakember legyen. Az oktatáshoz értő, elhivatott szakemberre van szükség ahhoz, hogy a XXI. század kihívásaihoz alkalmazkodni képes iskolák álljanak a tanulók és a szülők rendelkezésére – bennük társadalmilag anyagilag megbecsült, maximális szakmai támogatással segített pedagógusokkal. Ön saját bevallása szerint az oktatáshoz nem ért – a mi véleményünk szerint az oktatásirányításhoz sem. Bizonyítják ezt az Ön által összehívott – hamisan – konzultációnak nevezett eseményen elhangzottak” – írták.
Csupán pótlékemelés lett a beígért tanári fizetésemelés
A PDSZ jelezte azt is, hogy aggályosnak tartja a pénteken ismertetett terveket az közoktatásban bevezetendő új bérrendszerről, a belügyi elvárásokról és a rendőri „problémakezelésről”. Szerintük a beígért 10 százalékos béremelés messze elmarad a sztrájkkövetelésektől, az inflációt sem követi. Ráadásul pótlékemelésről, nem pedig alapbéremelésről van szó, „ezzel az ágazatban dolgozók számára olyan helyzetet tartanak fenn, amelyben a biztos bér, az alapilletmény még mindig a 2014. évi minimálbérrel számolt összeg. Ezért fordulhat elő az, hogy egy 26 éve pályán lévő pedagógus alapbérét fel kell emelni a kötelező garantált bérminimumra. A felvázolt új bérrendszerben a pótlékok nyomtalanul eltűnhetnek”.
A PDSZ azt várja, hogy „olyan ember ne legyen a közoktatás vezetője, akinek elvárásaiban nyoma sincs semmiféle tartalmi elemnek, csak ellenőrzésekről, „feladatszabásról”, kontrollról, „oktatási felügyeletről” rendelkezik, láthatóan pedagógiai kifejezéseket nem ismer, és azok iránt nem is érdeklődik. Aki a szakemberhiányt óraadók létszámának jelentős növelésével gondolja orvosolni, annak fogalma sincs arról, hogyan működik egy közoktatási intézmény, mi a pedagógus munkája”.
Kereken száz órára nincs szaktanár a Szeged környéki iskolákban
„Szakmánktól távol áll az Ön fogalomrendszere, sértő hangvétele és stílusa” – tették hozzá, és újra azt követelték, hogy „mindannyiunk érdekében kérjük, hogy a közoktatás irányításáról mondjon le!”
A kormánypártiak többségnek sem tetszik, hogy kirúgtak a jogaikért kiálló tanárokat
