Már a jövő év első felében bevezetnék az autópálya-matricához hasonló megoldást.
Az autós közlekedés valódi alternatívájává tennék a közösségi közlekedést az ország egészében, ennek első lépéseként megyebérlet-konstrukció bevezetésén dolgoznak – mondta a Délmagyarországnak az építési és közlekedési miniszter. Ennek egyik első lépéseként ezért a MÁV-val az úgynevezett megyebérlet-konstrukció bevezetésén dolgoznak.
Lázár János ismertetése szerint ez az autópálya-matricához hasonlóan kedvezményes áron, egyetlen „jeggyel” tenné lehetővé a vidéken élőknek, hogy egy vagy több megyében vasúton és autóbusszal is közlekedhessenek. Azt is hozzátette: ragaszkodik hozzá, hogy a megoldást a jövő év első felében bevezessék.
Sehol nem olyan drága az éves autópályadíj a környéken, mint Magyarországon
A környező országokban a 10 napos matrica ára is csak egyetlen helyen drágább pár forinttal, mint a magyar útdíj.
Lázár az interjúban arról is beszélt, hogy
a vidéki állami beruházások és közlekedésfejlesztési projektek megszervezése és végrehajtása áll az első helyen.
További autópályák épülnek majd az országban, jövőre például az M4 és az M49-es kerülnek napirendre, de tervben van az M1 kétszer háromsávosra bővítése, és meg kell fontolni az M5-ös hatsávosítását is Kecskemétig vagy éppen az M9-es továbbépítését. A térség gazdasági potenciáljának minél jobb kiaknázása szempontjából kulcskérdés Debrecen elérhetősége, bekötöttsége, ezért a 47-es utat a városig négysávosítani kell.
Odaszúrt Lázár Hódmezővásárhely vezetésének is, az ott bevezetett földadót társadalmilag igazságtalan, gazdasági szempontból pedig ostoba lépésnek nevezte. Úgy fogalmazott, a várost sajnos túszul ejtette egy bukott politikus, márpedig ha egy városnak vesztes a vezetője, akkor a közössége sem lehet nyertes hosszú távon. Márki-Zay Péter az elmúlt 32 év legnagyobb politikai, közéleti bukásának a főszereplője és nagy részben felelőse.
Szegedről szólva hangsúlyozta, a politikai nézetkülönbségek ellenére a várossal nagy tervei vannak a kormánynak. Ez részben az infrastruktúra további fejlesztését jelenti, részben pedig regionális együttműködést. A várost nemcsak a múltja, de a mai adottságai is alkalmassá teszik a régiós főszerepre.
Nem lesz kész az ígért januári startra a MÁV és a Volán közös menetrend- és tarifarendszere
Ez Lázár János építési és közlekedési miniszter hétfői bizottsági beszámolójából derült ki.