Itthon MTI 2022. december. 17. 12:17

MÁV-os megyebérlet bevezetésén dolgozik Lázár János tárcája

Már a jövő év első felében bevezetnék az autópálya-matricához hasonló megoldást.

Az autós közlekedés valódi alternatívájává tennék a közösségi közlekedést az ország egészében, ennek első lépéseként megyebérlet-konstrukció bevezetésén dolgoznak – mondta a Délmagyarországnak az építési és közlekedési miniszter. Ennek egyik első lépéseként ezért a MÁV-val az úgynevezett megyebérlet-konstrukció bevezetésén dolgoznak.

Lázár János ismertetése szerint ez az autópálya-matricához hasonlóan kedvezményes áron, egyetlen „jeggyel” tenné lehetővé a vidéken élőknek, hogy egy vagy több megyében vasúton és autóbusszal is közlekedhessenek. Azt is hozzátette: ragaszkodik hozzá, hogy a megoldást a jövő év első felében bevezessék.

Sehol nem olyan drága az éves autópályadíj a környéken, mint Magyarországon

A környező országokban a 10 napos matrica ára is csak egyetlen helyen drágább pár forinttal, mint a magyar útdíj.

Lázár az interjúban arról is beszélt, hogy

a vidéki állami beruházások és közlekedésfejlesztési projektek megszervezése és végrehajtása áll az első helyen.

További autópályák épülnek majd az országban, jövőre például az M4 és az M49-es kerülnek napirendre, de tervben van az M1 kétszer háromsávosra bővítése, és meg kell fontolni az M5-ös hatsávosítását is Kecskemétig vagy éppen az M9-es továbbépítését. A térség gazdasági potenciáljának minél jobb kiaknázása szempontjából kulcskérdés Debrecen elérhetősége, bekötöttsége, ezért a 47-es utat a városig négysávosítani kell.

Odaszúrt Lázár Hódmezővásárhely vezetésének is, az ott bevezetett földadót társadalmilag igazságtalan, gazdasági szempontból pedig ostoba lépésnek nevezte. Úgy fogalmazott, a várost sajnos túszul ejtette egy bukott politikus, márpedig ha egy városnak vesztes a vezetője, akkor a közössége sem lehet nyertes hosszú távon. Márki-Zay Péter az elmúlt 32 év legnagyobb politikai, közéleti bukásának a főszereplője és nagy részben felelőse.

Szegedről szólva hangsúlyozta, a politikai nézetkülönbségek ellenére a várossal nagy tervei vannak a kormánynak. Ez részben az infrastruktúra további fejlesztését jelenti, részben pedig regionális együttműködést. A várost nemcsak a múltja, de a mai adottságai is alkalmassá teszik a régiós főszerepre.

Nem lesz kész az ígért januári startra a MÁV és a Volán közös menetrend- és tarifarendszere

Ez Lázár János építési és közlekedési miniszter hétfői bizottsági beszámolójából derült ki.

Hirdetés
Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.