Sokan tudakozóként is használják a segélyhívót.
Van, aki szőlőt szeretett volna eladni a tűzoltóknak, egy néni pedig dicséretre méltó elszántsággal próbálta felköszönteni Zsuzsikát a születésnapja alkalmából, dacára a diszpécser minden ellenkezésének. Ilyen és ehhez hasonló telefonhívásokból tett ki egy gyűjteményt a Facebookra a rendőrség.
A történetnek a puszta szórakoztatáson felül van egy elgondolkodtató tanulsága is. Mint írják, csak ebben az évben, július 31-ig 1 237 359 olyan hívás érkezett be a 112-re, aminek a végén nem kellett riasztani rendőrt, mentőt, tűzoltót. Ez a beérkezett hívásoknak kis híján a felét jelenti, ráadásul a 112-t sokan tudakozóként használják, ami megnehezítheti, hogy valódi krízis esetén a bajbajutottak időben segítséget kaphassanak.