Itthon hvg.hu 2022. augusztus. 24. 10:33

Évekbe telt, amíg a mobilszolgáltató rájött, milyen csúnyán átverik a saját webshopjában

Nyakra-főre vásárolta áron alul három csaló a mobiltelefonokat a szolgáltató webshopjából, miután találtak egy trükköt, hogy alig kelljen fizetniük.

Gyakran szoktak online vásárlásoknál csalni, de ilyenkor általában a gyanútlan vevőt csapják be rosszindulatú eladók. A Pest Megyei Főügyészség most ehhez képest szokatlan csalásról számolt be: az egyik – meg nem nevezett – mobilszolgáltató webshopjában találtak csalók olyan kiskaput, amelyet kihasználva százszámra vehették a telefonokat anélkül, hogy túl sokat fizetniük kellett volna értük.

A vádirat szerint egy dunakeszi férfi még 2014-ben kezdett el részletre vásárolni telefonokat a webshopból, méghozzá úgy, hogy vagy egyáltalán nem kellett kezdőösszeget befizetnie, vagy csak minimális volt az első összeg. Öt éven át tudta ezt csinálni, a saját nevén nagyjából 15 millió forint értékben vásárolt, úgy, hogy alig 3 millió forintot fizetett ki, az így megszerzett mobilokat pedig eladta.

Mindezt úgy tudta megtenni, hogy a személyes adataiba mindig beletett egy-egy apró elírást, így sokáig nem tűnt fel a szolgáltatónak, hogy a sok nem fizető vásárló ugyanaz az ember.

Megszerezte egy bérleti ügylet kapcsán két másik ember személyes adatait is, ezeket felhasználva 1,5 millió forintból 12 millió forint értékben vett készülékeket. Megosztotta a módszerét két ismerősével is, ők a példáját követve 6 millió forintból 30 millió forint értékben vásároltak.

De egyszer minden nagy üzletnek vége szakad, az ügyészség folytatólagosan és üzletszerűen elkövetett, jelentős kárt okozó csalás miatt emelt vádat ellenük.

Hirdetés