Költségnövekedésre és munkaerőhiányra számít a Magyar Reklámszövetség a katatörvény átírása nyomán. Arra figyelmeztetnek, hogy a lépés negatívan fog hatni a magyar GDP-re.
Negatív dominóhatást idéz elő a katatörvény módosítása a kommunikációs iparágban is – figyelmeztetnek a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségei pénteki közleményükben, a szabályozás átgondolására kérve a kormányt. A szervezetek jelezték, hogy nem értenek egyet az új szabályokkal, és emlékeztetnek, hogy a kommunikációs iparágban jellemző a szellemi szabadfoglalkozásúak szolgáltatásainak igénybevétele, akik zöme katás, és akiket ellehetetlenítenek az új szabályok.
Ennek nyomán szerintük további költségnövekedés és jelentős munkaerőhiány léphet fel, kevesebb reklám és tartalom fog készülni. Így tehát
csökkennek a reklámbevételek, ezáltal a kormány reklámiparból származó adóbevételei is, amely legvégül a reklámszakma gazdasági multiplikátor szerepe miatt negatívan hat a teljes magyar gazdaságra és a GDP-re.
Emlékeztetnek, hogy reklámgazdasági hatástanulmányuk egyértelműen kimutatta: minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, azaz ennyivel járul hozzá a GDP-hez.
Cikkdossziénk a katatörvényről
A kata változásáról és annak következményeiről szóló további cikkeinket itt olvashatja.