A politikai reklámokat a közmédia adja le.
A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) pénteki ülésén döntött a népszavazást kezdeményező kormány és a parlamenti frakciók politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló közszolgálati műsoridő felosztásáról.
A népszavazásról szóló törvény szerint országos népszavazási kampányidőszakban politikai reklámot a kezdeményezés szervezői, továbbá a kezdeményezés szervezésében részt nem vevő, de országgyűlési képviselőcsoporttal rendelkező pártok tehetnek közzé.
Végleg elhárult az akadály a kormány „gyermekvédelmi" népszavazása elől
Az Országgyűlés november 30-án írta ki a népszavazást négy kérdésről.
A jogszabály szerint a politikai reklámok közzétételére rendelkezésre álló időtartam 300 perc. A népszavazási kezdeményezés szervezője és a frakciók rendelkezésére álló időtartamot egyenlő arányban kell felosztani.
A népszavazást a kormány kezdeményezte, az Országgyűlésben pedig hét frakció van (Fidesz, KDNP, Jobbik, MSZP, DK, LMP, PM), vagyis a kormány és a hét frakció egyenként – valamennyi kérdés tekintetében összesen –
37 perc 30 másodperc időtartamban teheti közzé politikai reklámját a Duna Médiaszolgáltató Zrt. lineáris médiaszolgáltatásaiban.
A politikai reklámot a Duna Médiaszolgáltató Zrt.-nek „a legnagyobb éves átlagos közönségaránnyal bíró médiaszolgáltatásaiban” kell közzétennie.
Áder János köztársasági elnök korábbi bejelentése értelmében a parlamenti választással azonos napon, április 3-án tartják meg a kormány által kezdeményezett, gyermekvédelminek nevezett népszavazást is. A szavazólapon négy kérdés szerepel majd.