A Fidesz–KDNP legújabb kampánya nem eredeti.
„Megtalálta az utat az emberekhez” – ezzel a felütéssel reklámozta nemrég a kormány legújabb kampányszlogenjét a Magyar Nemzet, mely még Orbán Viktor nemzetközi sajtótájékoztatóján is előkerült.
A kormányközeli lapnak abban igaza van, hogy a „Magyarország előre megy, nem hátra” jelmondatot nemcsak a politika, hanem az internet is felkapta. A TikTokon se szeri, se száma azoknak a videóknak, melyben a készítők egy magyar népdallal kombinálják a dallamot, a "mémvonatra" még Szentkirályi Alexandra is felült, sőt a miniszterelnök is büszkélkedett vele.
Arról azonban már kevesebb szó esik a kormánypropagandában, hogy a szlogen korántsem annyira eredeti, és főleg nem annyira magyar, mint ahogy azt sejtetik. Valójában már 2005-ben előkerült, méghozzá nem máshol, mint a brit Munkáspárt 2005-ös pártprogramjában.
„A Nagy-Britannia előre megy, nem hátra (Britan forward, not back) című kiáltványt maga Tony Blair volt miniszterelnök mutatta be.
A 112 oldalas dokumentum legfőbb ígérete az volt, hogy adóemelés nélkül költ többet iskolai és egészségügy fejlesztésekre, „mindenkinek megadja a siker lehetőségét, és azt, hogy a legtöbbet hozzák ki abból, amijük már megvan”.
A kampány mindenesetre bejött: 2005 májusában a brit Munkáspárt harmadik alkalommal nyerte meg a választásokat, és Tony Blair újra miniszterelnök lett. Igaz, a parlamenti többségük jelentősen lecsökkent, 167-ről 66 képviselői helyre.