Itthon hvg.hu 2021. június. 12. 18:25

A Reklámszövetség aggasztónak tartja a pedofília és a nemi identitás kérdésének összemosását

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) határozottan ellenzi a homoszexualitás és nemváltás médiában való megjelenítésének normatív szabályozását.

Így mossa össze a kormány a pedofíliát a homoszexualitással
Friss cikkek a témában

 A múlt héten előterjesztett T/16365. számú törvényjavaslat részeként  "A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII.  törvény" és "A médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló 2010. évi CLXXXV. törvény" elérhető szövegtervezetei szerint a tömegmédiában megtiltanák a 18 év alattiak számára a  homoszexualitás vagy a nemváltás ábrázolását műsorokban és reklámokban. A Reklámszövetség  véleménye szerint a homoszexualitás és nemváltás tömegmédiában és reklámokban való  megjelenítését ilyen mértékben és módon nem indokolt törvényileg szabályozni.

Az MRSZ  közleményében hangsúlyozza, egyetért a pedofília elleni szigorúbb fellépéssel és továbbra is erősen támogatja a gyermek és fiatalkorúak védelmét, ennek részeként különösen a pornográf tartalmak elérhetővé tételének  tiltását a 18 éven aluliak számára. Emellett a Reklámszövetség ezután is fellép a szexualitást  öncélúan ábrázoló reklámtartalmakkal szemben.

Az MRSZ ugyanakkor aggasztónak véli a bűncselekménynek számító pedofília és az alapvető emberi  jognak számító szexuális orientáció összekapcsolását a reklám és média törvények módosító  szövegtervezetében. Mivel a nem heteroszexuális nemi identitású, törvényes módon élő emberek is  azonos jogokkal rendelkeznek alkotmányos alapjogból fakadóan, mint bárki más, így ezen témák,  személyek megjelenítésének ilyen módú korlátozása a reklámokban, a szexuális kisebbségek  kirekesztése a tömegmédia műsoraiból azt a felelősségteljes és sokszínű emberábrázolást  akadályozza, amely lehetővé teszi a tolerancia és elfogadás értékei mentén a világ és a benne élő  emberek változatosságának bemutatását és a pozitív kulturális változásokhoz hozzájárulva a negatív  sztereotípiák megszüntetését.

Az MRSZ több évtizedes reklámszakmai önszabályozó tevékenységében mindig is kiemelt fókuszt kapott a gyermekkorúak és fiatalkorúak védelme és a szexualitás öncélú megjelenítése elleni  fellépés. A Magyar Reklámetikai Kódex külön cikkelyekben rögzíti ezeket a rendelkezéseket és az MRSZ  elítél minden olyan reklám tartalmat, amely nem felel meg a hatályos törvényi előírások és a kódex  vonatkozó passzusainak de elfogadhatónak tartja a sokszínű emberábrázolás részeként az olyan, - a jelenleg hatályos törvényi előírásoknak és reklámetikai kódexnek szintén megfelelő, - eltérő nemi  identitású személyek megjelenítését a reklámokban, amelyek felelősségteljesen a tolerancia és  elfogadás jegyében kerülnek bemutatásra.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.