Szaktanár készítette el az Eduline számára az érettségi feladatainak lehetséges – tehát hangsúlyozottan nem hivatalos – megoldását.
A hétfői magyarérettségi első részének szövegértési feladatában az 1848-as szabadságharc szónokairól – például Kossuth Lajosról és Jókai Mórról – szóló cikket kaptak az érettségizők, ez alapján kellett megoldaniuk tizenegy feladatot. Kitöltötte a feladatlapot oktatási szakportálunk, az Eduline felkérésére egy szaktanár is, a megoldási javaslatai ide kattintva olvashatók.
A szövegalkotási feladatban a diákoknak érvelniük kellett vagy gyakorlati szövegműfajt alkotni 120–200 szóban. Az első lehetőséget választóknak a mellett vagy ellen kellett érvelniük, hogy menő-e a társasjáték. A szaktanár szerint ezek voltak azok a tartalmi elemek, amelyeket érdemes volt beleírni a szövegbe. A második opció szerint a vizsgázóknak hivatalos levelet írniuk egy természetjáró szakkör elindításáról. Ennek egy lehetséges megoldása ide kattintva olvasható.
A vizsga második része műértelmező szöveg alkotását várta el a vizsgázóktól 400–800 szóban. Az egyik lehetőség Mikszáth Kálmán Szücs Pali szerencséje című novellájának elemzése volt, amelynek lehetséges tartalmi elemeit, szempontjait itt gyűjtötte össze a szaktanár. A diákok dönthettek úgy is, hogy Arany János Epilogus és Tóth Árpád Gyopár című költeményéről készítenek összehasonlító értelmezést. Ezt így volt érdemes összeállítani.
Korábban Szabó Roland, a budapesti Szent István Gimnázium magyar szakos vezetőtanára, irodalomtörténész, József Attila-kutató arról beszélt az Eduline-nak, hogy az elmúlt évek legszebb feladatsora az idei, Mikszáth novellája pedig az „egyik legnagyobb ajándéka az érettségizők számára, hiszen a szerző kései rövidprózája a középiskolai tananyag törzsrésze.”
A szakportál összeállította azoknak a szövegeknek a teljes listáját, amelyekkel az érettségizőknek dolgozniuk kellett. Azt is összeszedték,
- hogyan alakulnak a pontozási szabályok, hány pont jár a műelemzésre, mennyit lehet veszíteni helyesírási hibákkal,
- mi történik, ha egy vizsgázó mindkét műelemző feladatba belekezdett,
- és hogy hány pontot kaphatnak azok, akik túl rövid műelemzést írtak.
Nyitóképünk a Patrona Hungariae Katolikus Iskolaközpontban készült.