A főpolgármester ismertette a következő hét évre vonatkozó városfejlesztési terveit.
Az a cél, hogy Budapest mindannyiunk közös otthona legyen - fogalmazott a főpolgármester Budapest következő hétéves, Otthon Budapesten című városfejlesztési terveit bemutatva.
Karácsony Gergely elmondta, hogy a főváros városfejlesztési programja három pilléren nyugszik, esélyteremtő, zöld és nyitott Budapestet szeretnének.
A főpolgármester közöltem, hogy a lakhatással kapcsolatban szeretnék elérni, hogy a Fővárosi Lakásügynökség ingatlanállománya érje el a 2500 lakást, és 2027-ig ötvenezer új lakás épüljön Budapesten.
A zöld intézkedések közé sorolta a Tabán felújításának a helyiekkel egyeztetett újragondolását, zöldebb településszerkezeti terv kialakítását, valamint az új kerékpársávok létrehozását. A tervek közt szerepel 2030-ra a szén-dioxid kibocsátás 40 százalékos mérséklése, valamint az egy főre jutó zöldfelületek 7 négyzetméterre emelése.
A nyitott Budapest programot segítik a döntéseket megelőző közösségi gyűlések, a polgári kezdeményezések bevezetése, valamint a részvételi költségvetés, ugyanis az idei, szűkös büdzséből is egymilliárd forintról az emberek dönthetnek"
- mondta Karácsony.
A főpolgármester tájékoztatása szerint a fejlesztések egyik akcióterülete a belváros, melyet élhetővé tennének többek közt a rakpartok, a Lánchíd, a városháza tömb, a Blaha Lujza tér, a nagykörút, a Rákóczi út vagy az Andrássy út megújításával. A "kék-zöld" hálózatban a Duna-part, valamint a városi patakok, parkok, zöld területek fejlesztésére koncentrálnak.
A harmadik kiemelt cél a barnamezős területek megújítása, ahová átgondolt, sokfunkciós városrészeket terveznek. Karácsony Gergely szerint a pesti oldalon is szükséges a budaihoz hasonló fonódó villamoshálózati fejlesztés.
Karácsony szerint a főváros kiválóan helyt állt a járványügyi védekezésben, det a kormány politikai ellenfélként tekint a városvezetésre.
Budapest talpra állása nélkül nem fog az ország talpra állni - fogalmazott.
![](https://cdn.hvg.hu/img/partolo_tagsag/HVG_hetilap_2_ho_50_off_kampany_03_640x360.png)