A szakértő szerint a tavaly szeptember óta működő rendszer elbizonytalanította a szülőket.
Az október 16-ai adatok szerint összesen 5214 tanuló rendelkezett egyéni munkarenddel a 2020/2021-es tanévben, míg a 2019/2020-as tanévben 9545 gyermek tanult magántanulói státuszban vagy egyéni munkarendben. Ez 45,4 százalékos csökkenés egy év alatt – derül ki a Népszava cikkéből. A portál az Oktatási Hivatal (OH) adatai alapján készítette írását. A lap azt írja: a korábbi évekre vonatkozó adatokból jól látszik, hogy a magántanulók száma egyre nőtt, ami arra utalhat, hogy
sokan így próbálták kimenekíteni gyermeküket a köznevelésből.
Az egyéni munkarend bevezetéséről szóló törvény 2019. szeptember 1-jén lépett hatályba. A rendelkezés következménye, hogy attól kezdve csak az Oktatási Hivatal (OH) dönthet a kérelmekről, míg korábban a magántanulói jogviszonyt az iskolaigazgató engedélyezhette. Emellett nincs már lehetőség arra sem, hogy egyéni munkarend keretében az OH csak bizonyos tanórák alól adjon felmentést, továbbá a kérelmeket csak az adott tanév első napját megelőző június 15-ig lehet benyújtani, év közben már nem, illetve csak rendkívüli esetekben.
Újabb iskoláknak menne neki az Orbán-kormány
Ijesztően hangzik az alternatív iskolákra nézve a köznevelési törvény módosításához benyújtott újabb passzus, de szakértők szerint a jogszabály annyira zavarosra sikeredett, hogy még nincs minden veszve. A változtatások okait sem értik: eddig is kaphattak osztályzatot a diákok, eddig is a NAT-hoz igazodtak a tanterveik, és biztosított volt az átjárhatóság.
Gyarmathy Éva klinikai szakpszichológus, a Magyar Diszlexia Központ alapítója szerint a törvénymódosítás sok szülőt elbizonytalanított. “Ez félelmet váltott ki. Így sok szülő, akik egyébként kérték volna, nem mertek nekimenni a kérvénynek. Én magam is javasoltam egy gyermek esetében, hogy tanulócsoportban folytassa a tanulmányait, de a szülő nem merte vállalni, hogy a „bizonytalanba” vigye a gyereket. Persze ezzel a biztos rosszba vitte, ami hónapokon belül ki is derült”.