Itthon MTI / hvg.hu 2020. július. 17. 07:52

Hosszú évekbe telhet, mire összefésülik a buszok és a vonatok menetrendjet

Az elképzelések szerint egyfajta bérlettel, illetve jeggyel valamennyi, az állam által finanszírozott közösségi közlekedési eszközön lehet majd utazni.

Ahogy megírtuk, július 15-től az állami tulajdonú Volánbusz Zrt. feletti tulajdonosi jogokat a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter átadta a MÁV Zrt.-nek. A MÁV elnök-vezérigazgatója Homolya Róbert az MTI-nek adott interjút a témában, amelyben elmondta: az, hogy a két vállalatcsoport közös irányítás alá került, hatalmas lehetőség és felelősség, mert az egységes stratégiai irányítás több mint 55 ezer munkavállalót érint, és magában foglalja a teljes közösségi vasúti és közúti személyszállítást.

Ez a vállalati együttműködés első lépése, a cél a MÁV és a Volánbusz további integrációja

– magyarázta, hozzátéve, hogy a kormányzati politikában a közösségi közlekedés gerince a vasút lett.

Az elnök-vezérigazgató a legfőbb teendőnek azon szinergiák azonosítását nevezte, amelyekkel azonnali hatékonyságnövelést tudnak elérni. A legfontosabb, hogy az utasok érezzék ennek a hatását – mondta, példaként említve az egységes menetrend kialakítását.

A vasúti és a buszos menetrend egységesítése érdekében szerinte már történtek lépések, ám az összefésülésük, hosszabb folyamat lesz.

Az, hogy minden szinergiát megtaláljunk, és minden párhuzamot megszüntessünk, évek kérdése.”

A másik kiemelt feladatnak az egységes jegy- és bérletértékesítési rendszer, valamint felület kialakítását nevezte Homolya. Azt szeretnék, ha az államilag finanszírozott közösségi közlekedési rendszerekben egységes jegyértékesítési rendszer és felület alakulna ki, ebben már lesznek eredmények 2020-ban. A végső cél a teljes tarifaközösség kialakítása.

Az elképzelések szerint egyfajta bérlettel, illetve jeggyel valamennyi, az állam által finanszírozott közösségi közlekedési eszközön lehet majd utazni.

Az egységes forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszert is ki kell építeni – sorolta tovább a feladatokat, és hangsúlyozta azt is, hogy az állami vasúti és a közúti cég nem egymás versenytársai: a két szolgáltatásnak ki kell egészítenie egymást.

A határidőkről azt mondta Homolya, hogy

a teljes menetrendi integráció, illetve a párhuzamosságok megszüntetése „nem egy-két éves feladat”,

elemezni kell hozzá ugyanis az utasáramlásokat, átszállási pontokat kijelölni, hogy az utasoknak az átalakítás, a párhuzamosságok megszüntetése a legkevesebb kényelmetlenséget jelentse. Arról is beszélt, hogy további vasúti fejlesztésekre és szűk keresztmetszetek megszüntetésére van igény, és folytatni kell a buszpark megújítását is, hogy a menetrendi összehangolás maradéktalanul megtörténhessen.

Hirdetés
hvg360 Fetter Dóra 2024. december. 28. 07:00

„Három kérdés, és kiderül, felkészültek vagyunk-e váratlan vészhelyzetekre – ezen a teszten a lakosság fele elvérezne”

Van, aki túlaggódja, és van, aki félvállról veszi a ránk leselkedő veszélyeket, legyen szó háborúról, klímakatasztrófáról vagy csak egy kiadós áramszünetről. A kormány háborús veszélyről beszél, de nem tartja fontosnak az ország, az emberek felkészítését váratlan helyzetekre. Vasárus Gábort, a Hun-Ren KRTK Regionális Kutatások Intézete tudományos munkatársát arról kérdeztük, mit lehetne tenni azért, hogy valóban senkit ne érjen készületlenül, ha jönne a baj.