Csökkentenék a legnagyobb megengedett sebességet több fővárosi útszakaszon, de nem fűnyíróelvszerűen.
A főpolgármester szerint félreértésből alakult ki vita a budapesti sebességhatárokról. Az Index egy fővárosi előterjesztés alapján írt arról hétfőn, hogy Karácsony Gergely egységesen 50 km/órában maximálná a legnagyobb megengedett sebességet az utakon, de több 20-as és 30-as övezet is lenne a fővárosban.
Mutatjuk a vonatkozó részt a javaslatból:
Karácsony Gergely csütörtökön sajtótájékoztatót tartott, amelyen arról beszélt: az előterjesztés elfogadásával csak egy általános felhatalmazást kapott arra, hogy az év végéig letegyen egy átfogó, a kerületi polgármesterekkel és különböző szervezetekkel egyeztetett tervet a közlekedés biztonságának és a levegő minőségének javítására.
A főpolgármester szerint a fő célokban – mint a balesetek számának csökkentése és a halálos balesetek elkerülése – széles társadalmi és politikai konszenzus van, a Fidesz összes, ilyen irányú módosító javaslatát be is fogadták.
Nincs szó ultimátumról, nem fűnyíróelvszerű forgalomcsökkentés lesz, ilyen elképzelés nincs. A kerületi polgármesterekkel utcáról utcára fogjuk átnézni, hol indokolt a forgalomkorlátozás, hol van szükség új szabályokra.
Az egységes javaslatot januárban tárgyalhatja a Fővárosi Közgyűlés. Karácsony a hvg.hu kérdésére megerősítette,
maradhatnak 70-es útszakaszok Budapesten, ha közlekedési szempontból indokolt és nem hordoz magában kockázatot.
Most a VI. és VII. kerületben indult egy kísérleti program, amelynek részeként a május 1-jei hétvégén lezárják az átmenő forgalom elől a Dohány utca, az Erzsébet körút, a Nagymező utca, az Andrássy út és a Kiskörút által határolt területet. Ez azt jelenti, hogy csak a helyiek és azok hajthatnak be, akik rokonlátogatóba érkeznek, vagy épp az ügyeiket intéznék ezen a területen.
Soproni Tamás VI. kerületi polgármester azt mondta, több ilyen akciót terveznek, hogy felmérjék a hatásokat.