Az új kerületvezetés adta ki az engedélyt a munkára, szerintük a fasor fái öregek és betegek.
Hétfőn várhatóan ismét lezárják a Szentendrei utat, ugyanis kiderült, mégis ki kell vágni 25 fát. Az engedélyt az új III. kerületi vezetés adja ki, mondván a fasor fái öregek és betegek – írta a Népszava.
Az önkormányzati választások előtti ellenzéki kampány egyik vezérmotívuma volt a Szentendrei úti fakivágások megakadályozása. Kiss László, a III. kerület jelenlegi polgármestere jelöltként szükségtelennek és törvénytelennek nevezte a Szentendrei út – Mátyás Király út és Népfürdő utca közötti szakasza – mellett húzódó fasor kivágását.
Ennek következménye volt az is, hogy a korábban engedélyezett útfelújítás így csak félig készült el: az út ugyan új burkolatot kapott, de mellette nem készültek el a járdák, a parkolók és a felszíni vízelvezetés sem. "Kampányidőszakban sok túlzó, szakmailag nem kellően megalapozott állítás hangzott el" – mondta most a lapnak Bardóczi Sándor, a fővárosi önkormányzat zöldügyekért felelős főtanácsadója, aki szerint a régi, beteg vagy balesetveszélyes fák cseréje a normális városüzemeltetés része.
Bardóczi arról is beszámolt, hogy a Szentendrei úton több helyszíni bejárást tartottak az elmúlt hónapokban a kivitelezőkkel, a Főkert szakembereivel, a kerületi önkormányzat zöldügyekért felelős alpolgármesterével és legutóbb Kiss Lászlóval közösen. Együtt bizonyosodtak meg arról, hogy a japán akácokból álló fasor két betegséggel is küzd, ami részben a légvezetékek miatti szakszerűtlen csonkolások eredménye, de sokat rontottak a fák állapotán a szabálytalanul oda parkoló autósok is.
A kivágott fák helyére újak kerülnek, a légvezetékkel terhelt szakaszon például valószínűleg alacsonyabbra növő gömbfákat, a többin kínai mézesfát telepítenek, amely Bardóczi reményei szerint jobban bírja majd a városi viszonyokat.
Új fasort telepítenek az újpesti rakpartra is.
A faültetés, jegyzi meg a Népszava, nem éppen olcsó mulatság, mivel egyetlen fa elültetése a szükséges talajelőkészítéssel, drénezéssel és az 1-2 éves utógondozással 100 ezer forintot kóstál. Az újpesti rakpart esetében azonban magasabb lesz a munka költsége, mivel a terület nagyjából teljes egészében építési törmelékből áll, így azt 1,5 méter mélyen csaknem egy kilométer hosszan termőtalajra kell cserélni.