A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint ráadásul az ingázók igényeit sem elégítené ki az új konstrukció.
A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának csütörtöki ülésén a kormány és a főváros képviselői megegyeztek a HÉV-vonalak felújításának és bővítésének támogatásáról, ennek értelmében a csepeli-ráckevei vonalat meghosszabbítják a Kálvin térig, később pedig az északi és déli HÉV-vonalak összekötésével megépülhet az úgynevezett 5-ös metró.
Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes szerint az 5-ös metró megépítése függ attól, hogy a következő időszakban milyen közlekedési fejlesztések kerülnek sorra a fővárosban.
Ez a kormányzat projektje, a kormányzat írta ki és fogja végigvinni ezt. Meg kell nézni, hogy a kormánnyal közösen a 2021–27-es európai uniós tervezési időszakban milyen más projektek indulnak el. Alapvetően támogatjuk ezt a projektet, de meg kell nézni, hogy ennek mi az ára, az hogy ez el fog indulni, ahhoz milyen más projektekbe fog kerülni – fejtette ki Dorosz az ATV Híradójának.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) nemrég Facebook-oldalán azt írta, hogy az ilyen paraméterek mellett könnyen elszállhatnak majd a költségek. Szerintük, ha a kiírás így marad, akkor 500 milliárd forint alatt képtelenség megúszni a kivitelezést. Emellett a konstrukció nem lenne képes a budapestiek és az ingázók igényeit is kielégíteni.
A Budapest Fejlesztési Központ már hétfőn kiírta az első ütem tervezésére szóló tendert. Ez – a déli vonalak meghosszabbításán túl – tartalmazza a már meglévő vonalak felújítását, a megállók akadálymentesítését és parkolók létesítését is.
„Ezt a kettőt vegyíteni ez technológiailag kb. egy dupla költséget jelent, miközben igazából egyik utazóközönséget sem fogjuk tudni rendesen kiszolgálni. Na most a dupla költség az pont egy másik metróvonalnak az ára” – mondta Dorner Lajos, a VEKE elnöke.
Az infrastruktúra-tervezéssel párhuzamosan hamarosan indul az érintett HÉV-vonalakra az új, alacsonypadlós, klimatizált vonatok beszerzésének tendere is.