Itthon MTI 2020. január. 23. 15:59

Nem bocsátható feltételes szabadságra a „skálás gyilkos”

A pártfogó felügyelő és az igazságügyi orvosszakértő sem látta biztosítottnak, hogy a férfi törvénytisztelő életmódot tudna folytatni.

A Szegedi Törvényszék másodfokú tanácsa megváltoztatta az elsőfokú bíróság döntését, és úgy határozott, hogy nem bocsátható feltételes szabadságra a „skálás gyilkos”, a budai Skála áruháznál 1992-ben történt pénzszállítórablás és gyilkosság életfogytiglanra ítélt egyik elkövetője.

A másodfokú tanács megállapította, hogy bár az elítélt a büntetésének nagyobb részében szabálykövető és a börtön rendjének megfelelő magatartást tanúsított, tavaly óta egyszer fegyelmi fenyítést kapott. A pártfogó felügyelői és igazságügyi orvosszakértői véleményben is aggályokat fogalmaztak azzal kapcsolatban, hogy a férfi törvénytisztelő életmódot tudna-e folytatni. A másodfokú bíróság ezért úgy ítélte meg, hogy a feltételes szabadságra bocsátás nem lehetséges, a büntetés célja további szabadságelvonás nélkül az elítélt esetében nem érhető el.

A törvényszék álláspontja szerint a férfi továbbra is potenciális veszélyt jelent a társadalomra, így nem bocsátható feltételes szabadságra.

Bene Lászlót a Legfelsőbb Bíróság 1996-ban több emberen, részben előre kitervelten, részben nyereségvágyból, részben aljas indokból elkövetett emberölés bűntettében és más bűncselekményekben mondta ki bűnösnek. A férfi társával, Donászi Aladárral (aki 2001-ben a bv-intézetben öngyilkos lett) együtt rabolta ki 1992-ben a budai Skála áruház pénzszállító autóját, közben megöltek egy egyetemistát, lőgyakorlatozás közben pedig két vadász életét oltották ki.

A Legfelsőbb Bíróság döntése szerint az elítélt legkorábban 20 év letöltése után bocsátható feltételes szabadságra; ez 2014. május 4-én telt le.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.