A Főtáv beruházása hét hónapos csúszásban van.
Szeptemberre sem áll helyre teljesen a közlekedési rend, marad a dugó a budapesti belvárosban, a többi között a Szabad sajtó úton folyó építkezés miatt – írta a 24.hu.
A lap szerint a helyzet rosszabb is lehet, ha ősszel lezárják a Lánchidat, és megkezdik a felújítást, ami legalább másfél évre megbénítja a környéket.
A Szabad sajtó úti alagútépítés része a fővárosi hőgyűrű kialakítását célzó 40 milliárdos gigaprojektnek. Ennek célja, hogy közintézményeket, üzleti ingatlanokat és társasházakat gázról távfűtésre állítsanak át, hogy csökkenjen a porszennyezés a városban.
A projekt egyik legnagyobb része a Kéménymentes Belváros nevű, 5 milliárdos beruházás. Az építkezés nyomvonala a Rác fürdőtől a Döbrentei tér érintésével, az Erzsébet híd alján át a Március 15. téren, a Kossuth Lajos utcán a Városháza utcáig tart, megépítése azonban tavaly nyár óta bénítja a forgalmat a Rákóczi út–Erzsébet híd–Hegyalja útvonalon.
A lap rákérdezett arra, hogy az eredetileg 2019. április 30-ára tervezett befejezés miért csúszik. A Főtáv előre nem látható okokkal magyarázta ezt, többek közt azzal, hogy a régészeti szakmunkák elhúzódtak. A Dunán levonult árvíz, illetve a dunai hajóbaleset szintén többhetes csúszást okozott – írták még a lap kérdésére.
A Főtáv azt állítja, hogy a projekt készültségi szintje jelenleg 87 százalékos.
A társaság közölte azt is, hogy a távhővezeték üzembe helyezése egybeesik a fűtési szezon kezdetével, azaz október 15-től működésre alkalmas lesz a rendszer. Megjegyezték, hogy a Kossuth Lajos utcában a sávelhúzással járó forgalomelterelés megszűnt az iskolakezdésre, és ugyancsak az iskolakezdésre visszakapták az autósok a Március 15. teret, ahol újra lehet a hídra le- és felhajtani. A Szabad sajtó úton található forgalomelterelés pedig egy sávra szűkült a munkaterület végső visszaállításáig. Ugyanakkor hozzátették:
az eredeti állapot visszaállításának tervezett határideje december 2.