A tanítási módszereket vizsgálta az OECD, kiderült, az átlagnál felkészültebbnek érzik magukat a magyar pedagógusok, a kiscsoportos és projektalapú feladatmegoldás ugyanakkor kevésbé jellemző.
A tanárok pedagógiai módszerét térképezte fel az OECD, a Magyar Nemzet szerint ebben egészen jól szerepelt Magyarország. A tavaly készült felmérésben 48 ország tanárai és igazgatói válaszolták meg a kérdőívet, itthon 3245 felső tagozatos tanár és 182 igazgató töltötte ki azt.
A pedagógustársadalom öregedése az egész régióban probléma, bár az összes környező országban jobbak az adatok, mint itthon, ahol 47,6 év az átlagéletkor. A tanárok 79 százaléka nő, ami jóval magasabb az OECD-átlagnál.
Szakmai téren jól teljesítenek a pedagógusok, felkészültségük minden vizsgált ponton meghaladja az OECD-átlagot, például tanulásszervezésben, szaktárgyi és általános pedagógiai felkészültségben, tantárgyakon átívelő képességek fejlesztésében.
Az infokommunikációs eszközök használatánál és a multikulturális vagy többnyelvű környezetben való tanítás terén érzik magukat legkevésbé felkészültnek a magyarok, de még ezen a két ponton is jobb a teljesítményük a nagy átlagnál.
Az is kiderült, itthon kevesebb idő megy el fegyelmezésre a tanórákon, viszont sokat gyakoroltatnak órán. A kiscsoportos és projektalapú feladatmegoldás kevésbé jellemző. A munkaidő átlagos.