Közzétette jelentését többek közt a magyar médiahelyzetről az oxfordi Reuters Institute, az összkép nem szép, és nemcsak a kormányzati nyomulás miatt.
Közzétette jelentését a Reuters Institute, az oxfordi egyetem médiaelemző intézete a magyar médiahelyzetről. Nemrég Kovács Zoltán oktatta ki az EUobserver véleményének szerzőjét, hogy nálunk semmi gond nincs a médiapluralitással, sőt – a kormány ugye gyakran hangoztatja, hogy mekkora médiaellenszélben kényszerülnek érvényesülni.
Nem teljesen így látja a Reuters Institute, íme a legfontosabb megállapítások:
- az összes vizsgált ország közül Magyarországon az egyik legalacsonyabb a média iránti bizalom (28%), ennél is alacsonyabb (20%) azok száma, akik szerint a média megfelelően számoltatja el a hatalmon lévőket;
- az RTL Klub a leghitelesebbnek, a TV2 a legkevésbé hitelesnek tartott hírforrás;
- a hírfogyasztók 37 százaléka oszt meg híreket, 23 százalékuk kommentál is;
- mindössze 7 százalék fizet online tartalomért (ugyanez az arány Norvégiában 34, Svédországban 24, Finnországban 16, Németországban 8 százalék);
- 32 százalék hallgatott podcastot az elmúlt hónapban;
- online forrásból 86 százalék, tévéből 68, míg a közösségi média alapján 63 százalék szerzi a híreket;
- az emberek 59 százaléka mobilról olvassa a híreket
A Magyarországról szóló fejezetet egyébként a CEU Center for Media, Data and Society Senior Program Officere és kutatója, Bognár Éva állította össze.
(Media1)