Itthon Dercsényi Dávid 2019. február. 15. 15:45

Az EU-t okolja a MÁV a Verseny utcai áldatlan állapotokért

Egy évig fuldokolhatnak a vonatpótló buszok füstjében, károsodhatnak a zajszennyezés miatt a Verseny utcai lakók, eddig állnak itt járó motorral a járművek. A Keleti pályaudvar mellett parkoló lenne a logikus megoldás a buszok elhelyezésére, de azt az EU-támogatás miatt nem lehet átalakítani, mondja a MÁV.

Kellemetlen meglepetés érte a fővárosi Verseny utcai lakosokat: a MÁV az utcájukból indítja a hatvani vasúti felújítás miatt csatasorba állított vonatpótló buszokat. A járművek a hvg.hu-nak nyilatkozó lakók tapasztalatai szerint reggel 5-től akár este 10-ig járatják a motort jelenleg épp a fűtés miatt, de nyáron sem lesz jobb a helyzet, mert akkor a légkondicionáló miatt kell járatni a motorokat. Az Index cikke rámutatott, hogy a decemberig tartó kálvária naponta több tucat busz indulásával súlyos terhet rak az utcában lakókra. A buszok zaját a 4-5. emeleten is jól hallani, nem is beszélve a légszennyeződésről.

Rákérdeztünk a MÁV-nál és az önkormányzatoknál, a MÁV a következő választ adta:

"Rövid távon megkérjük a szolgáltatót, hogy a buszsofőrök legyenek figyelemmel a lakosokra, és a lehető legkevesebb motorjáratással próbálják meg a vonatpótlást végezni. Továbbá az induló járatok esetén, az utasok beszállításának koordinálásával is lehet a motorjáratást csökkenteni. Hosszú távon a menetidők optimalizálásával kívánjuk elérni, hogy az egy-egy járathoz rendelt autóbuszok érkezésének eloszlása csökkenjen.

Az érintett szervek közösen a Verseny utcai megállóhelyet tartották megvalósíthatónak és a legjobb megoldásnak. A vágányzár előtti tervezés és bejárás során vizsgálták a résztvevő szervezetek szakemberei a pótlóbuszok számára szóba jöhető területeket.

A vonatpótló buszok Verseny utcai megállása helyett ötletként felmerült a Keleti pályaudvar melletti parkoló, melyet uniós fejlesztési támogatás segítségével újították föl. Emiatt nincs lehetőség a burkolat átalakítására, amire a buszok mérete és forgalma miatt szükség lett volna. A Kerepesi út oldalon lévő BKK-megálló kapacitása alapvetően nem elegendő; a Kerepesi úton lévő Budapest-Keleti oldalán lévő ideiglenes BKK-megálló sem, mely buszöböl nélküli és ilyen mértékű utasforgalomra alkalmazni balesetveszélyes."

A Keleti melletti, amúgy kívülállónak is logikusnak tűnő parkoló választása tehát az EU-támogatás miatt hiúsult meg. Így marad a Verseny utcai lég- és zajszennyezés a lakóknak.

Hirdetés