Itthon hvg.hu 2018. július. 11. 08:56

Szegeden kimatricázták, hol fújnak be hideg levegőt a villamosokon és trolikon

A klimatizált járműveken ezután tudhatják az utasok, hova érdemes vagy hova nem érdemes ülniük, ha melegük van vagy éppen fáznak.

Felmatricázták Szegeden a PESA villamosflottát, valamint a piros és a felújított trolibuszokat, így a klímaberendezésekre érzékeny utasok tudhatják, hova nem érdemes állniuk vagy ülniük a járműveken – írja a Délmagyarország. A hideg levegős beömlőnyílásoknál helyeztek el kék matricákat.

A Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezetője, Majó-Petri Zoltán azt mondta, hogy több utas panaszkodott a klímaberendezésekre: egyesek fáztak, mások pedig azt kifogásolták, hogy a villamosok és trolik utasterében túl meleg van.

A központi klímaberendezések nem képesek egyenletesen a jármű belsejébe juttatni a 7 fokra lehűtött levegőt, vannak olyan befúvónyílások, ahol alig több mint tízfokos hideg jut az utastérbe, míg a járművek végébe már csak szobahőmérsékletű levegő jut.

Majó-Petri Zoltán szerint ezen nem tudnak változtatni, mert nincs olyan műszaki megoldás, amellyel a járművek minden egyes pontján egyazon hőmérsékletet tudnának garantálni.

 

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.