13 déli- és 8 északi-parti balatoni vasútállomás épülete újulhat meg. A már modernizált megállóhelyeken azonban egyelőre nem működnek a liftek, de azt ígérik, majd fognak.
A Balaton északi és déli partján összesen 21 vasútállomás épületét korszerűsítik, tizenhármat a déli és nyolcat az északi parton.
A dél-balatoni vasútvonal felújításához kapcsolódóan az elmúlt években mindenhol megújultak a megállóperonok, az állomásépületek korszerűsítése egy külön projekt keretében történik majd, a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NIF) erre keres most tervezőt, írja a Magyar Idők keddi számában.
A déli-parti állomások közül Balatonaliga, Szabadisóstó, Szabadifürdő, Balatonszéplak felső, Zamárdi, Szántód-Kőröshegy, Balatonföldvár, Balatonszárszó, Balatonszemes, Balatonlelle, Balatonboglár, Bélatelep és Balatonfenyves felvételi épülete újulhat meg.
A NIF az év elején nyolc észak-balatoni vasútállomás épületének felújítására is kiírt pályázatot, itt Balatonakarattya, Csittényhegy, Balatonkenese, Balatonfűzfő, Balatonalmádi, Káptalanfüred, Alsóörs és Aszófő épülete kaphat új külsőt.
Korábban felújították Balatonfüred, Balatonszentgyörgy és Keszthely állomásépületét is (a kezdőképen Balatonszentgyörgy épülete látható).
A felújításnak azonban nem csak eredményei, hiányosságai is vannak, legalább is egyelőre – Balatonbogláron és Siófokon ugyanis nem működnek a frissen beszerelt liftek – erről az Index számol be. A lapnak a NIF azt írta, a felvonók Balatonbogláron már elkészültek, de még nem kapták meg a szükséges engedélyeket, Siófokon pedig még szerelik őket. A szezon végére talán már üzemelni fognak.
A dél-balatoni vasútvonal felújítása a nyár előtt teljesen befejeződött, ennek hatására lényegesen gyorsabbak lettek a vonatok. Kevesebb eredmény várható azonban az észak-balatoni vonal megújításától, hiszen itt a projekt nagy részét az év tíz hónapjában kihasználatlan villamosítás teszi majd ki, a pálya alig lesz jobb.