Többeket sokkol a Pozsonyi út állapota, a fákon ugyanis "gallyazási munkálatokat" végeznek, de ez inkább csonkolásnak tűnik. A tiltakozók szerint Budapest legszebb utcáját teszik tönkre, a Főkert viszont azt mondja, ritkán jutnak hozzá egy-egy fához, ezért tűnik drasztikusnak a beavatkozás, de sosem nagyobb az indokoltnál.
Petícióban tiltakoznak a újlipótvárosiak – és még sokan mások – azért, mert a Pozsonyi úton csonkolják a fákat. Szerintük az eljárással tönkreteszik a fasort "gallyazási munkálatok" címszó alatt. A petíciót készítők szerint szakszerűtlen az intézkedés, kora tavasz vagy késő ősz helyett most ritkítják a lombkoronát, illetve a bemetszéseket sem a megfelelő helyeken ejtették. Azt mondják, a munkálatokról nem tájékoztatták a lakosságot. A Pozsonyi út Szent István parkhoz közel eső felén már csonkán meredeznek a fák, a munkálatokat csütörtökön folytatják a Radnóti Miklós utca és a Jászai Mari tér között. A petíció aláírói – jelenleg 656 fő – követelik a "pusztítás megállítását", a további visszavágások mértékének és jellegének felülbírálatát, illetve a lakosság tájékoztatását.
A 444.hu megkereste a Főkertet, amely közleményben válaszolt. Eszerint "előre tervezett, az utca több szakaszára kiterjedő faápolási munkákat" végeztetnek "faápolási munkákra szakosodott" partnerükkel.
Évente 22-24 ezer fán tudnak beavatkozásokat végezni, egy-egy fa 7-8 évente kerül sorra, ezért tűnik drasztikusnak a beavatkozás, viszont így biztosítható, hogy a fák biztonsággal állományban tarthatók legyenek a következő években is. Azt írták, a Radnóti és Bessenyei utca közti szakaszon gallyazási munkákat végeztek, hogy az épületek alsó szintjén a "benapozottságot elősegítsék".
A Radnóti utca és a Pozsonyi út kereszteződésében álló három japánakácon "ifjítási munkákat" végeznek, amit a fák egészségi állapota indokol. A beteg, elhalt, korhadt ágakat távolították el. A Főkert szerint a fák ezután viszonylag gyorsan megújulnak, regenerálódnak. Sosem végeznek nagyobb mértékű gallyazást vagy ifjítást, mint amit a fák állapota vagy a közvetlen balesetveszély indokol.