Az utolsó fillérig elköltötte az Együtt a kampánytámogatást, már csak társadalmi munkában tudja elvégezni munkatársuk az elszámolást.
A ritka kivételek között az Együtt a kampány alatt elkezdte tételesen nyilvánosságra hozni, mire költötte el az állami kampánytámogatást – azt a 150 milliót, amit most vissza kell fizetnie az államkasszába, miután listán nem kapták meg a szavazatok egy százalékát –, azonban a lista nem teljes. Márciusban frissült, 23-i az utolsó tétel. Akkor 34 milliónál tartottak.
Az Együtt elnöke, Juhász Péter azt mondta, az összes támogatást elköltötték, a pénzügyes társadalmi munkában tudja már csak elvégezni a tételes elszámolást, de a törvényi határidőre elkészülnek. Beszélgetésünk időpontjában épp az irodát takarították, amelynek a bérleti szerződését szintén felbontották, úgy tudjuk, még a választások előtt.
Ezek a napi teendők egy ilyen eredmény után – fogalmazott Juhász.
Nagy tételekben elmondta, mire költöttek:
- 40 millió ment el a kreatív anyagok gyártására, kommunikációra
- 30 milliót költöttek telefonos mozgósításra
- 48 millió ment el online hirdetésre, tervezésre
- 15 millióba került a szóróanyaguk terjesztése
- 10 millió ment el "emberi erőforrásra"
- 7 millió utazásra és egyéb költségekre
Juhász azt mondta, a vészforgatókönyveikben sem szerepelt, hogy a párt nem ugorja meg az egyszázalékos határt. Szerinte valójában nem ekkora a támogatottságuk, a taktikai szavazás és egyéb – például a nagyon sok érvénytelen szavazat – okok miatt csökkent ennyire.
Az új szabályok szerint a pártvezetők személyes vagyonukkal felelnek, így ötüknek kellett volna 150 milliót előteremteni. A párt gyűjtést indított, eddig 111 millió forint gyűlt össze, mikoradományokból. Juhász azt mondta, az adományok átlagos összege 13 ezer forint, a legtöbben 5 ezret küldenek, de van, aki a maximiális, 150 ezres támogatást utalja. A Momentum is segít: Alkotmányjogi panaszt nyújtottak be az egyszázalékos küszöb miatt.