A tragédiában kulcsszerepe lehetett a biztonsági korlát hibáinak.
A olasz sajtóban megjelent vádirat szerint egyre biztosabb, hogy a szalagkorlát rossz kivitelezése lehet az egyik legfőbb oka a tavaly január 20-i veronai buszbalesetnek, amelyben 17 ember – köztük sok diák – halt meg. A Blikk a L’Arena című lapra hivatkozva azt írja, hogy az Olaszországba utazott magyar szakértők szintén a biztonsági korlát hibáit hozták fel a baleset egyik legfőbb okaként.
Míg korábban csak két ember ellen vizsgálódtak az olasz hatóságok, most már hattal szemben. Így a buszsofőr mellett az ügy szereplője lett Alberto Brentegani, a Brescia–Padova autópályaszakasz felügyelője, az autópálya üzemeltetője, valamint a biztonsági korlát tervezője és tesztelője is – írja a Blikk.
Az utazásért és a karbantartásért felelős emberek irodájában házkutatást tartottak. A bíróság és a szakértők azt vizsgálják meg, hogy a felhasznált anyagok megfelelő minőségűek voltak-e, a védőpálya és a felüljáró építése, a szabályozások betartása, az útkarbantartás és a munka kivitelezése rendben zajlott-e.
Egy neve elhallgatását kérő magyar szakértő szerint a busz egy ott felejtett bebetonozott vaselem felálló talpcsavarjaitól kapott defektet. Ő korábban arról is beszélt, a szalagkorlát nem terelte, hanem roncsolta a járművet, majd nekivezette a pillérnek. A szakember, akinek dokumentációja a veronai ügyészségnél van, arra is rámutatott, hogy a tüzet egy kidöntött villanyoszlop miatti rövidzárlat okozhatta.
Az olasz szakértők úgy vélik, a tűz akkor keletkezett, amikor a busz a pillérnek ütközött. A vizsgálatok szerint az illegálisan beszerelt üzemanyagtank nem játszott szerepet a tragédiában – írja a lap.