Itthon hvg.hu 2018. február. 23. 11:03

Nézze meg, hogyan etették Simicskát, és most hogyan éheztetik

Csúcsidőben az állami hirdetési piac több mint felét uralta Simicska Lajos médiaportfóliója, mielőtt összeveszett volna Orbánnal, mostanra lényegében nem érkezik oda egy fillér sem.

A Mérték Médiaműhely végignézte, hogy hogy alakult az állami reklámköltés a médiapiacon 2006 és 2017 között. Az látszik, hogy hatalmas mértékben emelkedett a költés, 92-ről 200 milliárd környékére, bár ennek az is az oka, hogy több olyan vállalatok kerültek állami kézbe, amelyek korábban magánhirdetőnek számítottak.

2010 után Simicska Lajos cégei lettek a fő kedvezményezettek, majd a TV2 magyar kézbe kerülése után nőtt a tévé részesedése. A baloldali kötődésű cégeknél csaknem lenullázódott a költés. A G-nap hatalmas változást hozott, a hirdetők leállították a legtöbb, Simicska érdekeltségnél futó hirdetést, majd a kormányközeli médiaportfóliónál kezdtek költeni az állami cégek, a korábbinál nagyobb mennyiségben.

A Simicska-érdekkör részesedése a csúcson 57 százalékos volt, ez 2016 végére csaknem a nullára zuhant. További részletek és grafikonok az Átlátszón közölt cikkben.

Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?