Itthon hvg.hu 2018. február. 23. 11:03

Nézze meg, hogyan etették Simicskát, és most hogyan éheztetik

Csúcsidőben az állami hirdetési piac több mint felét uralta Simicska Lajos médiaportfóliója, mielőtt összeveszett volna Orbánnal, mostanra lényegében nem érkezik oda egy fillér sem.

A Mérték Médiaműhely végignézte, hogy hogy alakult az állami reklámköltés a médiapiacon 2006 és 2017 között. Az látszik, hogy hatalmas mértékben emelkedett a költés, 92-ről 200 milliárd környékére, bár ennek az is az oka, hogy több olyan vállalatok kerültek állami kézbe, amelyek korábban magánhirdetőnek számítottak.

2010 után Simicska Lajos cégei lettek a fő kedvezményezettek, majd a TV2 magyar kézbe kerülése után nőtt a tévé részesedése. A baloldali kötődésű cégeknél csaknem lenullázódott a költés. A G-nap hatalmas változást hozott, a hirdetők leállították a legtöbb, Simicska érdekeltségnél futó hirdetést, majd a kormányközeli médiaportfóliónál kezdtek költeni az állami cégek, a korábbinál nagyobb mennyiségben.

A Simicska-érdekkör részesedése a csúcson 57 százalékos volt, ez 2016 végére csaknem a nullára zuhant. További részletek és grafikonok az Átlátszón közölt cikkben.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.