Itthon hvg.hu 2018. február. 06. 12:27

Felsővezeték-szakadás: tájékoztatásban nem álltak a helyzet magaslatán a Nyugatiban

Hétfőn és kedden is leszakadt a felsővezeték Rákosrendezőnél, emiatt sok vonat nem érintette a Nyugatit. Tapasztalataink szerint a Nyugati pályaudvaron tanácstalan tömegek álltak, mert a vasúttársaság nem informálta az utasokat arról, hogy a járatok vagy azok egy része máshonnan indul, a MÁV-Start szerint azonban folyamatosan tájékoztattak. Ön mit tapasztalt az utastájékoztatásról?

Hétfő reggel leszakadt a felsővezeték Rákosrendezőnél, ezért a veresegyházi, váci és szobi vonatok csak Rákospalota-Újpestig közlekedtek, a Nyugati pályaudvart nem érintették. Olvasónk azt írta, még a hétfő délutáni csúcsforgalomban is üresek voltak a Nyugati pályaudvaron a peronok, ahonnan a váci vonatok indulni szoktak. 5-800 ember állt tanácstalanul, ám a vasúttársaság se a kijelzőkön, se a hangosbemondókon semmilyen tájékoztatást nem adott arról, hogy a vonatok már nagyjából 10 órája nem a Nyugati pályaudvarról, hanem Rákospalota-Újpestről indulnak.

Kedden korán reggel ismét leszakadt a felsővezeték Rákosrendezőn, ezért aznap csak egyvágányon tudtak bejutni a vonatok a Nyugatiba. Emiatt a szobi zónázókat mindenhol megállították, a váci személyvonatok nem közlekedtek, a veresegyházi járatok pedig csak Rákospalota-Újpestig jártak.

Tíz óra felé mi is a pályaudvaron jártunk, akkorra már részben helyreállt a menetrend, azaz a vonatok már az eredeti rend szerint, csak kisebb-nagyobb késéssel közlekedtek. A MÁV-Start azonban ekkor sem tájékoztatta az utasokat sem a kijelzőkön, sem a hangosbemondón a fennakadásokról, nem véletlen hát, hogy ismét nagyjából ötven ideges utas álldogált a kijelző alatt. Értetlenül kérdezgették egymást, hogy mi a helyzet, illetve hogy miért nem mondják be a késés okát. A kijelzők alatt két tanácstalan kalauz is állt, azt mondták, őket a Keletiből vezényelték át, ezért ők sem tudnak semmit.

A szokásos peron, ahonnan a váci zónázók indultak, ismét üres volt. Tíz perc alatt, amíg a pályaudvaron tartózkodtunk, egyszer sem mondták be, hogy mi történt a váci vonalon, a kijelzőre a pár perc múlva induló szobi zónázót kiírták, de azt nem, hogy melyik vágányról megy. A vonat végül 43 perc késéssel indult el.

Frissítés: a MÁV-Start szerint igenis tájékoztattak

Kérdeztük a vasúttársaságot, hogy miért nem tájékoztatták a Nyugati pályaudvaron várakozó utasokat a kialakult helyzetről, erre a vasúttársaság az alábbiakat írta:

A Nyugati pályaudvaron mind a hétfői, mind a keddi rendkívüli eseménynél rendszeresen (2-5 percenként) bemondták a legfontosabb információkat a felsővezeték-szakadás okozta fennakadásokról, valamint az eljutási lehetőségekről. A hangos utastájékoztatásról folyamatos hangfelvétel készül a Nyugati pályaudvaron, tehát visszakereshető, ellenőrizhető. A peronon az utasokat külön peronügyeletes is tájékoztatta. A csomópontvezető személyesen felügyelte az utastájékoztatást, valamint egy sajtótájékoztató miatt egyik munkatársunk is a helyszínen tartózkodott, aki hallotta a gyakran elhangzó figyelemfelhívást.

Olvasóinktól is tapasztalataira is kíváncsiak vagyunk, ha az elmúlt napokban a Nyugati pályaudvaron vagy más állomásokon jártak, elégedettek voltak-e a tájékoztatással. A sztorikat az ugyelet@hvg.hu címre vagy kommentben várjuk.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.