Az Átlátszó kérte ki a 2017-es hirdetések adatait, ezt azonban a Rogán Antal vezette propagandaminisztérium csak fizettség ellenében volt hajlandó kiadni – 114 ezer forintért.
Az első és második nemzeti konzultációhoz kapcsolódóan több részletben rendelt hirdetéseket a Miniszterelnöki Kabinetiroda, az összesítésből pedig látszik, hogy 12,3 milliárd forintot költött a kormány a különböző sorosozós propagandára – írja az Átlátszó. (A hvg.hu ebben a témában írt cikkét ide kattintva olvashatja el.)
Az adatokat viszont kizárólag pénzért cserébe volt hajlandó kiadni Rogán hivatala, amelyekért összesen 114 ezer forint költségtérítést kértek az Átlátszótól.
A portál összesítése szerint a reklámkampányok költségeinek nagyrészét, több mint 5 milliárd forintot a nyomtatott felületeken költötték el. A legnagyobb összeget, nettó 3,5 milliárd forintot a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló Mediaworks zsebelhette be. Különféle tévés anyagokra 2,64 milliárd, internetesre 1,96 ment el. A közterületen tolt kampányra 1,73, rádióban sugárzott propagandára pedig 0,7 milliárdot csengettek ki.
A gyűjtés szerint a csaknem szüntelen sorosozás legnagyobb haszonélvezői a felcsúti polgármester mellett a Habony hitelezőjeként ismertté vált Tombor András, Andy Vajna kaszinó-, és tévéember, valamint maga Habony Árpád voltak. De a közterületi hirdetésekkel foglalkozó Odex ugyancsak részesült a tavalyi sorosozós kampányokból, ez a cég a TV2-nek beszállító IKO-birodalom tagja, melynek tulajdonosa Rákosi Tamás – írja az Átlátszó.