A főpolgármester szerint nincs anyagi fedezetük a metró teljes körű akadálymentesítésére, de megvizsgálják még egy állomáson a lift beépítésének lehetőségét. Tarlós István elmondta pénteken azt is, pontosan hány új troli és villamos érkezik Budapestre, illetve felvetette, hogy a Római-partra épített védmű a patakok bevédése után akár okafogyottá is válhat.
A főpolgármester szokásos pénteki sajtótájékoztatóján beszélt a 3-as metró felújításáról. Tarlós István erkölcstelennek nevezte, hogy olyan "örökösen handabandázó szájhősök" kezdeményeznek népszavazást a metró akadálymentesítéséről, akik hatalmon levésük során mindössze egy liftet építettek be az akkor felújított 2-es metróba. Pedig ők így is 12 liftet építenek a 3-as vonalon, de ennyi a lehetőségük határa – emlékeztetett Tarlós.
Ennek ellenére vizsgálják egy további lift beépítését a metrófelújítás során, ez a Kálvin téren lenne. Korábban a már felújítás alatt álló Dózsa György úti metrómegálló akadálymentessé tételének vizsgálatát is fölvetette a főpolgármester, de most újságírói kérdésre úgy fogalmazott, ha lehet ilyet mondani, a Kálvin téri állomás liftekkel felszerelése fontosabb. Ennek okát nem részletezte, de bizonyára az akadálymentes 4-es metróra való átszállási kapcsolatra gondolt.
A 3-as metró déli és középső (Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér és Nagyvárad tér-Lehel tér) szakaszán az állomások felújításával kapcsolatos közbeszerzés eljárás folyamatban van. Tarlós István szerint júliusban köthetnek szerződést ezekre a munkákra, ha minden rendben megy.
Római-part: folyik az újratervezés
A főpolgármester az aktuális római-parti helyzetről is beszélt: szerinte ők semmi mást nem akarnak, mint az árvízvédelmet megoldani, és ennek érdekében nyitottak bármire. A főpolgármester decemberben jelentette be: egy szakmai bizottság vizsgálatot folytat a parti védmű legmegfelelőbb nyomvonalának kitalálására – azaz hogy közvetlenül a part mentén, a civilek által támogatott Nánási–Királyok útja-nyomvonalon, vagy esetleg máshol legyen.
Az Aranyhegyi-patak mentén jól halad a védmű kiépítése – mondta a főpolgármester, és az sem zárható ki, hogy ennek és a Római-part másik végén található Barát-patak elkészülte után nem kell megépíteni a vitatott parttal párhuzamos szakaszt. A főpolgármester szerint ugyanis a munkák során a Pünkösdfürdőn és a Nánási–Királyok útja mentén álló jelenlegi védművet is megerősítik valamelyest.
A Római-part ügyéről még októberben adott helyt a népszavazásnak a Kúria, majd ezután visszavonta a fővárosi önkormányzat a Római-parton közvetlenül a Duna mellé épített gát tervét. Azóta a nyomvonal újra vizsgálat alatt áll.
26 új villamos, 26 új troli
26 új villamost és 26 új trolibuszt vesz a főváros, pontosította a korábban bejelentett hírt a járműbeszerzésről a főpolgármester. Tarlós István elmondása szerint 17,5 milliárd forintból vehet új járműveket Budapest, ebből 26 új villamos és 26 trolibusz érkezhet.
Tarlós elmondta: 47 CAF villamos már közlekedik az 1-es, 3-as, 17-es és 19-es vonalon, és 36 Solaris-Skoda trolibusz is megtalálható a budapesti vonalak mindegyikén, az opciók lehívása esetén további 46 trolibusz és további 51 villamos érkezhet 2021-ig a fővárosba az eddig felsoroltak mellett összesen.