Január 19-én ne menj suliba, üzenik a szervezők. Követeléseikkel a Parlament elé, a Kossuth térre vonulnak.
Ilyen követelés a részükről többek között az, hogy ne legyen 7,8 vagy 9 órája a diákoknak. „Elegünk van, hogy a 19. századi egyetemes anyagot olyan részletezve tanuljuk, mintha tegnap történt volna és, hogy ezt 7, 8 vagy 9 órában kell megoldani. Igenis fontos tanulni a múltat, de ahogy telik az idő, bővülnek az ismeretek, velük együtt a tananyag, és ez egy idő után borzalmasan felhalmozódik. A fiatalságunk siralmasan nagy része telik a felesleges anyagok túlrészletezésével, miközben tanulhatnánk ugyanezeket az ismereteket lényegre törően, miközben egy tantárgyi óra különböző összefüggésekre is rámutat a modern világgal kapcsolatban.”
A Facebook-eseményen hozzáteszik:
Csak bele kell nézni például a finn oktatási rendszerbe: nincs osztályzás az első években, ezáltal nem alakul ki stressz a gyerekekben; nem alakul ki kiközösítés, mert nem csak oktatnak, hanem közösségeket alakítanak; rövid a napi tanítási idő, ezáltal nem fáradnak el a diákok és jobban tudnak koncentrálni.
A rendezvény céljai a tüntetők szerint:
- Összefoglalni a diákság problémáit.
- Felvilágosítani a diákságot az oktatás modern rendszereiről.
- Felhívni a figyelmet a problémáinkra, és azokra megoldást keresni.
- Egy élhetőbb, gyerekekre szabottabb oktatási rendszerben tanulni.
- Szinte csak diákok részvételével demonstrálni, hogy nekünk, diákoknak vannak gondolataink, amiket érvényesíteni szeretnénk.
- Megmutatni, hogy ha más nem, akkor mi fogunk változtatni a régi, elavult oktatási rendszer igazságtalanságain, melyek bennünket érintenek.
Az oktatási rendszerrel kapcsolatos hír az volt, amikor a tanároknak, intézményvezetőknek adtak adminisztratív feladatot, hogy készítsék el a honvédelmi intézkedési tervet, a HIT-et. A rendszer szereplői ezt félelemkeltő kampányfogásként, az iskoláknak küldött hadüzentként érzékeltét és tüntetéshullám indult ellene.