Itthon hvg.hu 2018. január. 06. 11:27

66 milliárdot szórtak el Rogánék kommunikációra

Soha annyit nem költött propagandára az Orbán-kormány, mint tavaly. Az állami intézmények kommunikációját csak egy szervezeten, a minisztérium alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatalon lehet lebonyolítani.

A Magyar Nemzet már korábban kiszámolta, hogy egyetlen közbeszerzési keretszerződésre hivatkozva mennyi ment el reklámra, PR-ra és egyéb kommunikációs szolgáltatásokra, egészen pontosan 46,7 milliárd forint.

A szombati Magyar Nemzet most azt számolta ki, hogy a Nemzeti Kommunikációs Hivatal az 2017-es költése alapján tavaly összesen nettó 66,52 milliárd forint értékben kötött különböző kommunikációs feladatok ellátására szerződéseket, amiben benne van a Soros Györgyöt támadó kormányzati tájékoztatókampány is.

A lap azt írja, hogy a közel 70 milliárd 99,93 százaléka három érdekkörhöz került. Egyikük Rogán Antal szomszédja, Csetényi Csaba, másikuk Szijjártó Péter barátja, Kuna Tibor, míg a harmadik kör a kormány kedvenc kommunikátorává előlépő Balásy Gyula cégei. Azt azonban nem lehet tudni, hogy valójában mekkora összeg landolt az említett érdekeltségeknél, mivel a közbeszerzési összegzések az alapösszegen felül öttől hatvan százalékig terjedő lehívható opciós összeget is tartalmaznak.

Az előző kormányzati ciklus legtöbb kommunikációs közbeszerzését elnyerő Csetényi Csaba és érdekeltségei visszaesetek, ő az elmúlt esztendőben 3,61 milliárd forintot kapott, míg Kuna cégei – a Trinity International Communications és a Young and Partners – a Magyar Nemzet számításai szerint néhány százezer forint híján majdnem 18 milliárd forintért, egészen pontosan 17,99 milliárdért végeztek kommunikációs munkát az állami intézményeknek. Az év nyertese Balásy Gyula lett, valamint cégei, a Lounge Design és a New Land Media, amelyek összesen 44,87 milliárd forintért kaptak megbízásokat.

Mit jelent 66,52 milliárd? Összehasonlításképp a lap a kormány 2010 és 2014 közti költéseit idézi fel. A kormányközeli Magyar Idők írta meg két éve, hogy az Orbán-kabinet 2010 és 2014 között 81 milliárdot költött kormányzati hirdetésekre, míg a baloldali kormányok 2006–2010 folyamán 84 milliárd forintot. Négy év alatt. A 66,52 milliárd pedig egyetlen év alatt ment el.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.