A központi segélyhívón nagyon megnőtt a várakozási idő, egy orvos azt mondta, inkább elmentette a helyi mentésirányítás közvetlen számát, hogy legközelebb ne kelljen várnia.
Az Indexet kereste meg egy orvos – aki a cikkben csak keresztnevén, Péterként szerepel –, hogy elmondja tapasztalatait a kötelezően beiktatott 112-es segélyhívóról. Hiába hívta a beteg mellől 104-et, nem a mentőkkel beszélt, hanem átkapcsolták a 112-re. Az operátornak bemutatkozott, elmondta, hogy honnan telefonál és hogy a debreceni mentésirányítással szeretne beszélni. Erre kérdések következtek, mire megisméltelte, hogy a debreceni mentésirányítást kéri.
"Ezután még egyszer elmagyaráztatta velem, hogy akkor biztosan orvos vagyok, meg minden, majd átkapcsolt (majd 1 percnél jártunk). Két percen keresztül vártam a sikeres átkapcsolást, majd kb. 5 mondatban megbeszéltem a megbeszélendőt a mentésirányítással (kb. 30 másodperc)."
Mindezt egy infarktusos beteg mellől bonyolította, aki stabil állapotú volt, a nagyjából 3 perces várakozással nem veszélyeztették a katéteres beavatkozás lehetőségét sem, de az orvos szerint ugyanez az időhúzás egy újraélesztés alatt vagy instabil beteg mellett elfogadhatatlan.
„Mire számíthat egy laikus? Azóta beszereztem az irányítások közvetlen számát, így elkerülhetem a 112-t.”
Nem az orvos az egyetlen, aki a rendszerre panaszkodik, a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete pár napja mondta, inkább ne a 112-t hívják az emberek, érdemesebb a lakóhelyhez legközelebbi tűzoltóság számát elmenteni, és azt tárcsázni, ha baj van.