A két vonat egymással szemben haladt az egyvágányú pályán, végül egymástól 400 méterre sikerült megállniuk.
Vádat emelt a Szegedi Járási és Nyomozó Ügyészség azzal a mozdonyvezetővel és forgalomirányítóval szemben, akiknek a mulasztása miatt 2017 januárjában Csengelénél két személyszállító vonat azonos vágányon egymással szemben haladt; végül a két szerelvény egymástól mintegy négyszáz méterre állt meg – tájékoztatta a Csongrád Megyei Főügyészség helyettes szóvivője kedden az MTI-t. A két embert a vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetésének vétségével vádolják.
A vádirat szerint a mozdonyvezető 2017. január 26-án reggel a Budapest és Szeged között közlekedő InterCity vonatot vezette. A szerelvény Kiskunfélegyházát elhagyta, majd a csengelei állomáson is áthaladt, amikor az egyvágányú pályán a jelzőberendezés figyelmeztetése alapján meg kellett volna állnia, de a mozdonyvezető későn vette észre a tiltó jelzést, mivel a szegedi irányítóval a mozdony műszaki állapotáról beszélt telefonon.
A vádlottat a mozdony figyelmeztető hangjelzése riasztotta, ekkor vészfékezni kezdett, de az óránkénti 99 kilométeres sebességgel haladó vonat a jelzés előtt már nem tudott megállni, azon mintegy 250 méterrel túlfutott.
A forgalomirányító a vádirat szerint a vágányon szemben haladó, Kistelek felől érkező személyvonatnak anélkül adott szabad jelzést, hogy meggyőződött volna arról, hogy az IC megállt-e. A személyvonat számára a kijelző jelezte, hogy meg kell állnia, ezért annak vezetője telefonon felvette a kapcsolatot az irányítóval, aki tájékoztatta, hogy a másik vonat túlfutott a megállási ponton. A személyvonat vezetőjének normál fékezés mellett sikerült szerelvényével az IC-től négyszáz méterre megállnia.
Az ügyészség a vádlottakra pénzbüntetés kiszabását indítványozta.