Hajnal Gabriella szakmai elnökhelyettes szerint bár a tankerületi központokhoz tartozó iskolák közül körülbelül minden harmadikra jut egy betöltetlen állás, minden rendben van. Nem is érti, miért beszélnek tanárhiányról. Lehet például túlórázni is.
Hajnal a Világgazdaságnak egészen pontosan azt mondta: „Nem látom indokoltnak, hogy most ennyire foglalkoznak ezzel a témával, hiszen ma sem nagyobb a hiány, mint korábban”.
A meglepő kijelentést azzal indokolta, hogy csökken a gyereklétszám, a pedagógusstátuszok száma pedig folyamatosan nő. Ahol pedig nő a népesség, vagyis több gyerek jár iskolába, folyamatosan biztosítják a tankerületek az új tanári státuszokat, illetve a korábbról örökölt szaktanári hiányt. Sőt, áll az interjúban, a „gyógypedagógus-hiányt is pótolni akarják az állami fenntartók”.
Tehát bár csökken a gyereklétszám, így is minden harmadik iskolában keresnek pedagógust. De legalább akarják pótolni.
Van még egy megoldási javaslata a Klik szakmai vezetőjének: túlórával vagy áttanítással lássák el a feladatot a pedagógusok. Az ő adatai szerint ugyanis az iskolákban most átlagosan fél túlóra jut egy pedagógusra. Másik megoldási javaslata (a szerinte nem is létező problémára) az óraadó tanárok óraszámának megemelése.
A tanárhiány egyébként Rétvári államtitkár szerint sem érdekes, az csak helyi jelenség.
Mint írtuk, a tanárhiányról egészen más tapasztalata van az iskoláknak, akik már olykor apróhirdetésben "bármilyen szakos tanárt" kersenek kétségbeesésükben, van olyan középiskola, ahol még nem volt ebben a tanévben matekóra, és olyan, ahol e tanévben már négy informatikatanár távozott, és bár az óvodák nem az állami iskolafenntartó kezében vannak, van olyan település, ahová félmilliós fizetésért sem találnak óvodapedagógust.