Itthon MTI 2017. október. 03. 12:38

Négy évet kapott a pusztaszeri reptéren balesetet okozó férfi

A férfi 2014 nyarán egy tánctáborban repült el olyan alacsonyan az emberek fölött, hogy egy lány maradandó fogyatékosságot okozó, életveszélyes sérülést szenvedett.

A Szegedi Járásbíróság az 58 éves vádlottat légi közlekedés veszélyeztetésének bűntettében mondta ki bűnösnek, és a négy év börtön mellett öt évre eltiltotta a légi jármű vezetésétől is. Egy másik eljárásban a bíróság hamis tanúzásra felhívás bűntettében találta bűnösnek a férfit, és ezért másfél év, két évre felfüggesztett szabadságvesztést szabott ki rá.

A korábban vadászpilótaként, majd a polgári légi közlekedésben is dolgozó, valamint huszonöt éve sportrepülő férfi tánctábort szervezett egy pusztaszeri tanyán. 2014. július 2-án sétarepülést tartott saját motoros vitorlázórepülőjével. A pilóta a mintegy húsztagú csoportnak, köztük a sértettnek engedélyezte, hogy a reptéren a szélzsák közelében álljanak, onnan integessenek a gép utasának. Azért, hogy megviccelje őket, közvetlenül a reptéren lévők feje fölött repült el. Az egyik ilyen alkalommal annyira alacsonyan szállt, hogy az ott tartózkodók egy részének le kellett guggolnia, illetve el is kellett futnia, hogy ne sérüljön meg.

Amikor ismét az előzőleg már megijesztett emberek fölött akart elrepülni, a gép mankókereke az egyik sértett fejének ütközött. A lány súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett el, amelyek maradandó fogyatékosságot is okoztak. A pilóta a gyerekekre felügyelő tanárokat a rendőrök megérkezése előtt rá akarta beszélni arra, vallják azt, hogy a baleset a sértett hibájából következett be. A bíróság döntését az ügyész mindkét esetben tudomásul vette, a vádlott és védője fellebbezett.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.