"Január 19-én ne menj suliba! Mutassuk meg, hogy nem állunk be a sorba ,és nem tűrjük a szabadidőnk elvesztését" – szól a felhívás a diáktüntetés oldalán.
Tegnap mutattunk be egy nyílt levelet, amiben egy vidéki középiskolás lány kétségbeesve és dühösen üzent az Oktatási Hivatalnak. „Utálom az egészet, amit maguk művelnek" – írta.
A poszt még ma is szélsebesen terjed a Facebookon, de rábukkantunk egy szerveződő tüntetésre is. A szervezők azt kérik a diáktársaktól, hogy ne menjenek iskolába január 19-én, helyette tiltakozzanak a Parlament előtt az oktatási rendszer minősége ellen. Mint írják, az oktatás, aminek részesei, korántsem modern, és tudatni szeretnék, hogy ebből elegük van.
"Elegünk van, hogy a 19. századi egyetemes anyagot olyan részletezve tanuljuk, mintha tegnap történt volna, és hogy ezt 7, 8 vagy 9 órában kell megoldani. Igenis fontos tanulni a múltat, de ahogy telik az idő, bővülnek az ismeretek, velük együtt a tananyag, és ez egy idő után borzalmasan felhalmozódik. A fiatalságunk siralmasan nagy része telik a felesleges anyagok túlrészletezésével, miközben tanulhatnánk ugyanezeket az ismereteket lényegre törően, miközben egy tantárgyi óra különböző összefüggésekre is rámutat a modern világgal kapcsolatban. Ha ez nincs meg, nem leszünk naprakészek, nem tanulunk meg önállóan élni, saját értékrend és értékelés útján döntést hozni, és nem lesz szabad az elménk."
A szervezők a finn oktatási rendszert hozzák ellenpéldának: "nincs osztályzás az első években, nem alakul ki kiközösítés, rövid a tanítási idő". Ezután megfogalmazzák a tüntetés céljait: "szeretnék felvilágosítani a diákságot az oktatás modern rendszereiről, felhívni a figyelmet a problémákra, és azokra megoldást keresni". Azt írják, egy élhetőbb, gyerekekre szabottabb oktatási rendszerben szeretnének tanulni.
Ne menj suliba január 19-én!
(null)