A Népszava írta meg hétfőn, hogy új repedések alakultak ki a Batthyány tértől induló HÉV-alagútban, de a BKK szerint az ügyben küldött válaszaikat a lap elferdítve, a szövegkörnyezetből kiragadva közölte.
„Nem felel meg a valóságnak, hogy a HÉV-alagútban 'aggasztóan szaporodó hajszálrepedések' jelentek volna meg, a villamosközlekedésre vonatkozó sebességkorlátozást pedig a veszélyhelyzet megelőzésére rendelték el” – olvasható a BKK hétfő délutáni közleményében, amelyben a Népszava hétfői cikkére reagáltak.
Hivatkoznak arra, hogy a HÉV-alagút, valamint a fölötte kialakított villamospálya szerkezeti megoldásait „már a tervezés alatt is alapos és komoly szakértői vizsgálatok előzték meg”, illetve minden szükséges szerkezeti megerősítést elvégeztek, „amely a tervezési határokon belül volt”.
A budai fonódó projekthez kapcsolódóan a hatósági határozat alapján a próbaterhelést és a méréseket a BKK tavaly júniusban végezte el, valamint tavaly szeptemberben „injektálták” a repedéseket. A próbaterhelés sikeres volt, a terheléses mérések eredményei megfelelőek voltak – közölte a BKK.
Állításuk szerint az alagút szerkezetét és a villamospályát azóta is folyamatosan figyelik. Az alagút födémszerkezete a megerősítések után stabilnak bizonyult. Ugyanakkor a BKV-nak a villamosok sebességkorlátozását addig fenn kell tartania, amíg minden kétséget kizáróan bebizonyosodik, hogy a repedések nem terjednek tovább, illetve újak nem keletkeznek. A BKK szerint a BKV ezt válaszolta az újság kérdésére, és nem azt, hogy a repedések terjednének.
A BKV kifogásai között szerepel az is, hogy a Népszava munkatársa nem kereste meg az ügyben a MÁV-HÉV Zrt.-t.
Utóbbi társaság tájékoztatása alapján állítólag nem rendelték el a HÉV sebességcsökkentését, illetve a legújabb szakértői vizsgálat eredménye alapján az alagút megfelelő állapotban van – tették hozzá.