Mégiscsak hiányzik az a légkondicionáló a hitelből felújított orosz metrókból. És csak most kezdődik az igazán durva kánikula.
Az Index újságírója saját hőmérővel mérte meg, hány fok van egy felújított metrón a 3-as vonalon, miután a lapnak több olvasó jelezte levélben, hogy nagyon meleg van az orosz szerelvényeken.
Kedd 15 órakor 33 fokot mutatott a felszínen a hőmérő, az Index munkatársa az Árpád hídnál szállt fel egy Pandára, és a klímaberendezést pótolni hivatott szellőző alá ült. Mind a hat ablak el volt húzva, érezhető volt indulás után a menetszél, ami javított a hőérzeten, de az ötödik megálló után mégis 30 fokot mutatott a hőmérő. A kocsi nem volt tele, a hőérzetet ez is befolyásolhatta.
Visszafelé egy régi orosz metrókocsira szállt fel az újságíró, ott is nyitva volt mind a hat oldalablak, szintén érezhető volt a menetszél, a szellőzőventillátor viszont hiányzott, és két fokkal magasabb volt a hőmérséklet.
A cikkben hivatkoznak a The Moscow Times-ra, amely azt írta: tavaly júniusban ásványvizet osztottak ki ingyen az utasok között a moszkvai metróban, ha 28 fok felé emelkedett a hőmérséklet.
A Budapestnek felújított szerelvények nemcsak a klímaberendezés hiánya miatt melegek. A vonal régi áramátalakítói nem tudják befogadni az új kocsi fékezéskor visszatáplált elektromos energiáját, így a jármű kénytelen azt hőként leadni, „elfüstölni”. Azt is figyelembe kell venni, hogy az új metrók szellőztetőberendezése gyakran a régiek által felfűtött alagút meleg levegőjét keverik be az utastérbe. A hőség a szerelvények legalább felének lecserélése és a metróalagút felújítása után csökkenhet majd a kocsikban.
Korábban megkérdezték Tarlós István főpolgármestertől, miért nincs klíma a felújított szerelvényekben. Azt válaszolta: "évekig soha nem jutott eszembe, hogy kéne ide klíma. Ha most klíma is lenne, lehet, megkérdeznék, hogy miért nem kap minden felszálló egy csokor virágot is."