Itthon MTI 2017. június. 16. 18:14

Kövér: Az ország jövője a vidék, ellen kell állni az urbanizációnak

A világ népessége egyre nagyobb, és az élet egyre élhetetlenebb városokba koncentrálódik, Magyarország azonban ez alól kivétel. A házelnök szerint olyan falvak kellenek, hogy a városiak irigykedjenek.

Az országnak a jövőjét a vidékben kell megtalálnia,

fontos, hogy valamilyen szinten ellent tudjon állni az urbanizációnak – mondta Kövér László pénteken, ráhangolódva a Kisgazda Polgári Egyesület (KPE) éppen kezdődő regionális gyűlésére, amit a Győr-Moson-Sopron megyei Győrasszonyfán tartottak.

Magyarország kivételes adottságú területen fekszik, s ezeket az adottságokat "bűn lenne nem kihasználni" – mondta a házelnök.

A világ népessége egyre nagyobb, és az élet egyre élhetetlenebb városokba koncentrálódik, Magyarország azonban ez alól kivétel – folytatta vízióját Kövér, aki szerint olyan esélyt kell nyitni a települések számára, hogy ne legyen vonzó az ott élő fiatalok számára a városba költözés, épp ellenkezőleg, az "életminőség legyen irigylésre méltó".

Magyarországon a települések vezetőinek is van szerepe abban, hogy kihasználják azokat a lehetőségeket, amelyeket a kormány politikája teremt számukra azért, hogy élhető közegként tartsák meg településüket. Győrasszonyfa egy ilyen település – mondta még Kövér.

Kétoldalú megállapodás a Lungo Drommal

Majd rátért egy egészen más témára: hogy a Fidesz "természetes módon" szövetkezik olyan szervezetekkel, mint a Lungo Drom, a KPE, a Fidelitas, a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetsége. Ezekkel a szervezetekkel kétoldalú egyezséget kötnek, és már a Magyar Vállalkozók és Munkaadók Pártja is jelezte, hogy csatlakoznak. A KDNP pedig a megállapodások tekintetében az első helyen áll.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.