A kormány támogatni fogja a plusz egy év, azaz a kilenc évfolyamos általános iskola bevezetését, de pontosan be kell mutatni, hogy az az elvárt célokat hogyan szolgálja – közölte Palkovics László oktatási államtitkár a köznevelési kerekasztal keddi ülése után. A plusz egy évfolyam az alapkészségek fejlesztését végezné.
A kilenc évfolyamos iskola ütemezése a köznevelési kerekasztal feladata lesz – mondta Palkovics László oktatási államtitkár. Szerinte a plusz egy év az óvoda és az iskola közé épülhetne be, felette az iskolarendszer nem alakulna át.
Egy kérdésre válaszolva arról is beszélt, hogy pontosan be kell mutatni, ez az elvárt célokat miként szolgálja, lesz-e megtérülése. A 16 éves tankötelezettségi korhatár szerinte szakmai kérdés, amit szintén elemezni kell.
A kilenc évfolyamos iskola és az új Nat bevezetésének céldátuma 2019, de ezt is alaposan át kell tekinteni – tette hozzá Palkovics.
A tartalmi szabályozás átalakításának felelőse Csépe Valéria, a tanártovábbképzésé Sipos Imre, mindketten miniszteri biztosok. Csépe Valéria szerint az alapkészségek fejlesztését végezné ez a plusz évfolyam, az óvoda és az iskola közötti szakadékot hidalná át.
Elmondta azt is, hogy szerdától megkezdődik az új Nat koncepciójának szakmai egyeztetése. Radikálisan új szemléletű Nemzeti alaptantervet szeretnének, amelyben a gyermek, a tanuló állna a középpontban, és a tartalma igazodna a megváltozott környezethez.
A most hatályos alaptantervben sok jó elem van, de a rendszerében, a tartalmi illeszkedésben komoly hiányosságok vannak; a munka világa másfajta képességeket kíván meg napjainkban – mondta Csépe Valéria.