Tarlós szokásos pénteki sajtótájékoztatóján árulónak nevezte azokat az ellenzéki politikusokat, akik korábban támogatták az olimpiát, de ma már ellenzik. A főpolgármester azt is belengette, hogy ha meglesznek az aláírások, visszavonják a budapesti olimpiai pályázatot, márpedig azokból 266 ezer érkezett be. A főváros elállhatott volna a 425 milliós biciklis patakhíd megépítésétől, de szerintük az nehezen lett volna indokolható.
Tarlós István szokásos pénteki sajtótájékoztatóján mindenkit emlékeztetett: másfél éve a fővárosi közgyűlés 88%-os többséggel támogatta az olimpiát, sőt, a magyar parlament is közel 100%-os egyetértéssel szavazta meg az ötkarikás játékokat, csak erről most hallgatnak az ellenzéki médiumok. Tarlós árulásnak nevezte azt, hogy egyes ellenzéki politikusok ennek ellenére most már az olimpia ellen kampányolnak. Őt azonban rendszeresen szembesítik azzal, amikor fenntartásokat fogalmazott meg az olimpiával szemben, de az a (fenntarthatóbb olimpiai rendezésről szóló) Agenda 2020 reformok előtt volt, azóta megváltoztak a feltételek, tisztázta Tarlós.
Mint már megírtuk, a főpolgármester bejelentette, ha meglesz a kellő számú aláírás, komolyan el fog gondolkozni az olimpiai pályázat visszavonásán. Márpedig most már tudjuk, 266 ezer aláírás gyűlt össze, amiből jóval több lehet érvényes, a 138 ezres minimumnál, sőt ennyi szavazat annak idején majdnem elég volt a főpolgármester megválasztásához.
Tarlós szerint már bármi elképzelhető
Megkérdeztük a főpolgármestert, hogy mit szól hozzá, hogy a Volánbusz pont olyan városi kialakítású buszokat vesz, ami a metrópótláshoz is jó lenne – ám a cég szerint azok távolsági vonalakra kerülnek majd. Tarlós erre azt válaszolta: „volt egy tender, amit mi kiírtunk, majd mások megsemmisítettek” - itt arra gondol a főpolgármester, amikor a KDB a tendert elkaszálta, sőt még a BKK-t meg is büntette. „Az történet számomra azóta is egy rejtély maradt”, folytatta a főpolgármester, aki szerint erről a Volánbuszt kell megkérdezni, hogy az általuk vásárolt buszok mikor hol és miként fognak megjelenni. A főváros már a saját útját járja a buszpótlással – azaz házon belül oldanák meg a metrópótlók beszerzését. Kérdésünkre azonban a főpolgármester azt mondta, most már bármi elképzelhetőnek tart, akár azt is, hogy az új buszok egyszer csak Budapesten jelenjenek meg.
Mostantól ne kérdezzük a Római-partról
A főpolgármestert a már január közepe óta készen álló római-parti tanulmányról is megkérdeztük, mely azt hivatott részletesen elemezni, hogy a part menti, az ottani ingatlanokat is védő, vagy az attól távolabb eső, kevesebb fakivágással járó Nánási-Királyok útjai nyomvonal támogatandó-e a szakértők szerint. Tarlós elmondása szerint Békásmegyeren lesz egy fórum március elején, ahol nyilvános keretek között bemutatják azt a tanulmányt. „És azután sem nyomvonalról, se a mobilgát vagy nem mobilgát kérdéséről ne minket kérdezzenek”- kérte a főpolgármester.
Nem sokallják a 425 milliót egy patakhídért
Arról is megkérdeztük a főpolgármestert, hogy mit szól a fél felcsúti kisvasútnál is drágább patak fölötti kerékpáros hídhoz. Tarlós szerint 6 év alatt ők több bringás fejlesztést valósítottak meg, mint amennyi a Demszky-korszakban összesen történt, és szerinte mi vagyunk kerékpárellenesek, hogyha erről kérdezzük, ahelyett hogy örülnénk neki, hogy ilyen komoly infrastrukturális beruházásokkal támogatják a kerékpározást. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes indoklása szerint megesik, hogy a benyújtott ajánlatok meghaladják a mérnökárat és itt is ez történt. De olyan is van, hogy a beérkezett ajánlat alacsonyabb lesz, a Margitszigeti csatornázása és Dráva utcai főgyűjtő kiépítésének költségei pl. közel 1 milliárddal csökkentek az eredeti tervhez képest – mondta a főpolgármester-helyettes. A Rákos-patak-hidat egyébként mindenképpen meg kell csinálni, mert az biztosítja a menekülési útvonalat az úszópalotából, igaz, a főváros, mint ajánlattevő a magas árra hivatkozva elállhatott volna ettől a tendertől, de Szeneczey szerint ez nagyon nehezen lett volna megindokolható.