Ki ellen adott ki a bíróság nemzetközi és európai elfogatóparancsot? A Magyar Nemzettel szemben egy olyan személyt találtunk a nyilvános körözési listában, akit a sajtó korábban kapcsolatba hozott a 4-es metró építésében érdekelt Strabaggal. A Fővárosi Törvényszék is cáfolja Gulyás László körözését.
Nemzetközi és európai elfogatóparanccsal keresik Gulyás Lászlót, a 4-es metró beruházásáért felelős DBR Metró Projektigazgatóság volt vezetőjét – adta hírül a Magyar Nemzet csütörtökön, ám a hírt este cáfolfta a Fővárosi Törvényszék. Az állítást Polt Péter legfőbb ügyész Szabó Tímea képviselőnek írt válaszából szűrték le.
Polt azonban nevet nem említett, hogy pontosan ki ellen is adott ki a bíróság kérésükre nemzetközi elfogatóparancsot. Gulyás László körözésének nem találtuk nyomát a magyar rendőrség honlapján. 2017. február 9-én a Magyar Nemzet nyomán a sajtóban megjelentekkel ellentétben a Budai Központi Kerületi Bíróság az „Alstom-ügyben” nem bocsátott ki Gulyás László nevű személy ellen sem nemzetközi, sem európai elfogatóparancsot, és ilyen indítvány nem is érkezett a bírósághoz.
Polt levele alapján "a terhelt ellen 2017. január 11-én és 23-án nemzetközi és európai elfogatóparancs kibocsátására került sor". A police.hu oldalon a nyilvános körözés menüpont alatt megtalálható egy férfi, akinek körözését épp ezen a két napon rendelte el a bíróság. Ő azonban nem Gulyás László. Terner Gézát vesztegetés gyanújával keresik a körözés szerint. A férfit még 2008-ban úgy jellemezte a Heti Válasz, mint akinek számos ausztriai és magyarországi tanácsadó vállalkozása van, emellett több offshore társaság is kötődik családjához. Akkor a Strabag körül üzletelő liberálisok között lett bemutatva. Ez az egyezés persze önmagában még nem jelenti azt, hogy Gulyást ne köröznék.
A kormány múlt pénteken hozta nyilvánosságra az EU csalás elleni hivatalának (OLAF) a 4-es metró beruházásról készült jelentését. A hivatal szerint 59 milliárd forintnyi pénzt kell Magyarországnak visszafizetnie, mert több projektnél is szabálytalanságokat, vagy csalásgyanús ügyeket tártak fel. A Strabag két esetben is érintett a botrányban.
Az OLAF határozata értelmében a Strabag Zrt. és a Hídépítő Zrt. a Baross téri állomás szerkezetépítésére kapott 3,7 milliárd forintjából 2,5 milliárd forintnyi forrást kellene visszautalnia a közbeszerzési szabálytalanságok miatt. Az OLAF emellett 8 milliárd forintot kér vissza a Vinci CGP, a Strabag, a Hídépítő Zrt hármas konzorciumától, a BAMCO a közbeszerzés szabálytalan megnyerése miatt. A cégszövetség 62 milliárd forintnyi munkát nyert el a metróépítésben.