A Pillangó utcánál történt metróbalesetben szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása, az abból kinyert adatok alátámasztják a helyszíni szemle megállapítását – közölte a Közlekedésbiztonsági Szervezet
A hatóság ezt azután tette közzé, hogy vizsgálóbizottsága letöltötte a balesetben érintett mindkét szerelvény adatrögzítőjének tartalmát. Kiderült: az ütköző metró nem lépte túl a sebességkorlátozást.
A Közlekedésbiztonsági Szervezetnél rekonstruálták a történteket, eszerint az elöl haladó vonat rendben megállt a Pillangó utcai állomáson, ahol 1 perc 20 másodpercet állt a balesetig.
A mögötte érkező vonat az adatrögzítőről kiolvasottak szerint az Örs vezér téri indulás után 356 méter megtételével 57,9 kilométeres óránkénti sebességig gyorsult fel, "ekkor a gyorsítás véget ért, megszűnt a vonóerő, a jármű saját lendületéből gurult tovább 341 métert, gyakorlatilag a korábbi sebességét tartva", majd megkezdődött a vonat fékezése. A fékezéstől számított 14 másodperc múlva a kerekek sebessége nullára csökkent, és a vonat álló kerekekkel csúszott az ütközésig.
A kerekek sebességének nullára csökkenésével szinte azonos időben megkezdődött a jármű automatikus vészfékezése, majd a vezető "aktiválta a vészütő gombot is" (A Metróért egyesület magyarázata szerint ez a gomb hozza működésbe a vészféket. Nyomásra nem, csak ütésre aktiválódik.) Ez azonban a vonat sebességére már nem volt érdemi hatással a kerekek álló helyzete miatt. Az ütközés a számítások szerint körülbelül 18-20 kilométeres sebességgel történt – olvasható a közleményben.
A 2-es metró vonalán hétfő reggel történt balesetben az Országos Mentőszolgálat első tájékoztatása szerint kilencen könnyebben sérültek meg, később azonban kiderült, hogy legalább 15 sérült van, akik között van, akinél kettős bordatörést állapítottak meg.
Az ügyben a BKV vizsgálatot, a rendőrség nyomozást indított.
Tarlós: Nincsenek metróproblémák
A főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén azt mondta, csak a metróbaleset vizsgálata után szabad véleményt mondani.