Zajlik a fővárosi Dráva utcánál a szennyvízelvezető kiépítése. Ehhez kapcsolódóan a Kárpát és a Dráva utcát is felújítják. Eddig nem sok köszönet volt benne.
Éppen folyik a XIII. kerületi Dráva utca felújítása a közművek cseréjével egybekötve. Ennek következményét tapasztalhatják a közlekedők a megkavart forgalmi renddel az egyirányúsított Alsó-és Felső-rakparton és a feltúrt Dráva utcában.
De vajon miért van ilyen sokáig lezárva a környék? Azért, mert itt fog végződni a Margitszigetről induló új szennyvízelvezető csatorna. Igen, új, azaz eddig a Margitszigetnek – beleértve az ott működő szállodákat, a Hajós Alfréd uszodát, a Palatinust és a szikvízüzemet – egyáltalán nem volt szennyvízelvezetése.
Na de most már lesz, és most, hogy hozzányúlnak az úthoz, megvan rá a lehetőség, hogy annak kapacitását is újraosszák. A környék lezárásának előzményeképpen rendbe hozták a Kárpát utca aszfaltját is, azonban a keresztmetszeti felosztásában semmi változás nem történt. Pedig a kiszélesített úton kerékpársáv is elfért volna, de az nem létesült. A lezárások óta ráadásul rendszeresek lettek a torlódások is, azonban a széles utcára buszsávot sem festettek föl, így ahogy az alábbi képen is látszik, állnak a dugóban a trolik is:
Mindeközben az út szélén meghagyott parkolóhelyek kihasználtsága nem éppen magas, a közeli iskola és óvoda dacára kevesen használják. (Talán esténként igen, amikor előadás van a közeli Ram Colosseumban.)
A felújítás éppen most érte el a Dráva utcát is, ennek legláthatóbb jele egyelőre az, hogy kivágták a fákat.
Puccsszerűen letarolták a fákat a XIII. kerületben
A fővárosi Dráva utcában kivágott fák nyomára bukkantak a felháborodott lakók, akiknek a munkások korábban azt hazudták, hogy csak metszésről van szó.
Úgy tudjuk, itt a felújítással egybekötve biciklisinfrastruktúra is épül majd, korábban csak a Dráva utca északi oldali járdáján alakítottak ki egy kétoldali kerékpárutat, mely annyira rosszul sikerült, hogy később le is vették róla a táblákat. Most úgy tudjuk, az a megoldás születik majd, hogy a Duna irányába megmarad a járdán vezető kerékpárút, a másik oldalon azonban az út szélén szintén egyirányú kerékpársáv létesül. A Dráva utca egyébként 2X2, helyenként 2X3 sávos, úgyhogy érthetetlennek tűnik, hogy a kerékpáros-infrastruktúra fejlesztése miért csak a járda, illetve a fasor rovására történhet.