Itthon hvg.hu 2016. szeptember. 09. 21:52

Kétmillió kilométer 2 év alatt: "belülről tesz rendet" a bringások között a Mol-Bubi

Kétéves születésnapját ünnepelte pénteken a Mol-Bubi közbringarendszer, ez alkalomból már mi is teszteltük és kielemeztük a rendszer előnyeit és hibáit. Van még mit javítani, de alapvetően arra jutottunk, hogy a közbringaprogram bevált.

És nem meglepő módon így gondolja a Budai Csodák Palotájában születésnapot tartó BKK és a Főváros is. Az ünnepség ezzel az örömteli zenés felvezetéssel kezdődött, amibe az egyik almazöld kerékpárt is bevonták:


Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes az eseményen elmondta, hogy a rendszer 2014-ben 76 állomással és 1100 bringával indult, ezek számát 2015-ben 99-re, illetve 1150-re növelték. Szeneczey kiemelte, hogy a Mol-Bubi mögött már 55 ezer regisztrált felhasználó és több mint 2 millió letekert kilométer áll. Mint mondta, a kerékpárok ma már szorosan hozzátartoznak Budapest arculatához, mintha mindig is a részei lettek volna, így nem is kérdés, hogy további bővítést terveznek. Idén további 13 új dokkolót és 120 kerékpárt helyeznek üzembe, de 2017-ben is lesz fejlesztés. 

Az átadásra váró állomások egy részét lefóliázva már lehet is látni a városban, ez például Zsigmond téren épülő dokkoló:

Új dokkoló
hvg.hu

A következő felszólaló Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója volt, aki rögtön az elején megeresztett egy viccet azzal kapcsolatosan, hogy ugyan autóval érkezett erre az eseményre, de nagy örömmel előzte le egy Mol-Bubi-t használó kollégáját, aki szintén oda tartott. A vezérigazgató kiemelte: a közbringarendszer nagyon biztonságos, eddig összesen hat baleset történt, amelyek közül csak egy járt személyi sérüléssel. A BKK vezérigazgatója azt is megemlítette, hogy a kerékpárosok sokat kritizált közlekedési kultúrájában a Mol-Bubi biciklik belülről tesznek rendet, mivel masszív mivoltával, robusztus felépítésével kulturáltabb közlekedésre ösztönöznek.

Amit cikkünkben már mi is, azt Dabóczi is említette: a felhasználóbarátiságon lehetne javítani, például a kártyás fizetés optimalizálásával.  A vezérigazgató beszédét azzal zárta, hogy „aki ezek után egy rossz szót szól a fővárosra, hogy nem kerékpárosbarát, az szégyellje magát.”

Hirdetés