Kedden kezdődik és várhatóan november végéig tart Kőbányán a Kápolna utca Liget tér és Kápolna tér közötti, több mint 500 méteres szakaszának felújítása. A BKK hétfői közleményéből nem derül ki, mi lesz az itt fekvő, évtizedek óta nem használt villamospályával.
A BKK szerint felújítják az út aszfaltburkolatát, a zöldfelületeket, a Martinovics téri zebránál a közvilágítást, valamint a Kőrösi Csoma Sándor út két oldalát, a Kápolna utca két oldalát és a villamos vágányok peronjait összekötő aluljáró szigetelését.
Kiszedik a földben lévő fatuskókat is és helyettük a meglévő fákkal megegyező fajtákat ültetnek. A Martinovics téri gyalogátkelőhely mellett új kandelábert és lámpatestet telepítenek. Ahol kell, a víznyelőket oldalbeömlős kialakításúra átépítik. Az erre közlekedők forgalomkorlátozásra számíthatnak a felújítás idején – hívták fel a figyelmet.
A BKK közleményében nem írnak arról, mi lesz a sorsa az egykori 36-os villamos pályájának, amely a Kápolna téri körforgalomig húzódik.
A 36-os villamos a Keleti pályaudvar és a Kápolna tér között járt, 1994-ben szüntették meg, az indoklás szerint kihasználatlanság miatt. A macskakővel leburkolt pályát és részben a felsővezetéket meghagyták, most is minden a helyén van még. A Kápolna utca és a Kőrösi Csoma Sándor út kereszteződésénél viszont többször hozzányúltak a pályához az elmúlt években.
2009-ben leaszfaltozták a síneket, és megállót alakítottak ki a 95-ös busznak. Úgy tűnt, hogy ezzel meg is pecsételődött a kétmegállónyi szakasz sorsa, de kiderült, hogy mégsem: a 3-as villamos pályájának átépítésekor felújították ugyanis a Kápolna utca sínek egy részét, beépítettek egy kitérőt, és kialakítottak egy szükségvégállomást. A Google Street View autója megörökítette, amikor éppen ki volt bontva a pálya.
Ha valamilyen üzemzavar van, a 3-as, a 28-as, a 62-es, és a 62A villamosok itt is meg tudnak már fordulni. Emellett a 62-es néhány menete reggel innen indul a Blaha Lujza tér felé, illetve ide érkezik a régi-új pályán.
Adódik a kérdés, hogy mi lesz a kedden induló felújításkor a Kápolna térig lévő vágányokkal. Felszedik a síneket, esetleg leaszfaltozzák azokat úgy, mint például a Thököly úton, vagy netán felújítják a villamospályát.
2010-ben, a Kápolna téri körforgalom építésekor nem szüntették meg a régi végállomást, így egy felújítás után akár újra is indulhatna a forgalom, ha van rá igény – vagy legalábbis ezt vetették fel a különböző közlekedési szakoldalakon korábban.
A Kápolna utca és a Kőrösi Csoma Sándor út kereszteződése egy másik építmény miatt is különleges. Egy soha meg nem épült budapesti metróvonal félig elkészült állomását és egy régi aluljárót rejt itt a föld. Az aluljáró és a hozzá kapcsolódó szolgáltatóház egy idő után pusztulni kezdett, az állandó sötétség miatt pedig a gyalogosok inkább a felszínen keltek át, így az aluljárót végül 2008-ban befedték.
Elfeledett metróállomást rejt a föld Kőbányán
Egy soha meg nem épült budapesti metróvonal félig elkészült egyik állomásáról ír az Indóház.hu. Kőbányán, a Liget téren van ez a megálló, pontosabban egy aluljáró, amelyet néhány éve befedtek.