Itthon Zelki Benjámin 2016. augusztus. 03. 13:52

Kiemelt beruházás, de Felcsútot nem érinti a Budapest-Balaton bicikliút

A kormány 30 milliárd forintot tett félre a kiemelt kerékpáros beruházásokra, ilyen a Bécs–Budapest- és a Budapest–Balaton-kerékpárút is – jelentették be a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kerékpáros-fejlesztésekről szóló sajtótájékoztatján szerdán. Révész Máriusz szerint lesz igény a Bartók Béla úti kerékpársávra.

A nemzetgazdasági szempontból kiemelt kerékpáros beruházások és további tervek címmel tartott sajtótájékoztatót és kötetlen hangulatú háttérbeszélgetést szerdán délelőtt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

A kormány elkötelezett a kerékpáros fejlesztések mellett – mondta el a rendezvényen Révész Máriusz, a kerékpározásért és az aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos, szerinte ezt bizonyítja az is, hogy létrejött az általa betöltött pozíció. A 2007-2013-as uniós költségvetési ciklusban 984 km kerékpárút épült meg uniós forrásból.

Az alábbi térképen láthatóak a kiemelt fejlesztések közé került projektek, melyek igaz már 2011 óta azok, de ahogy Révész elismerte, eddig nem történt semmi előrelépés ezekben a fejlesztésekben. Most viszont felgyorsítanák a folyamatot, részben ezért is került ő ebbe a pozícióba. Ezekre a fejlesztésekre 30 milliárd forintot különítettek el.

hvg.hu

A térképen a kiemelten kezelt beruházások között északnyugaton látható a Duna mentén a Bécs (azaz Rajka) –Budapest-, alatta pedig a Budapest–Balaton-nyomvonal terve, illetve a már meglévő kör-balatoni kerékpárút felújítása is prioritásként szerepel. A Budapest–Balaton-kerékpárút is felkerült a térképre, igaz, végül nem a 7-es út mentén fog haladni, hanem a hosszabb, de látványosabb nyomvonalon, Etyeken át, ám Felcsútot – mint külön kérdésre megemlítették – csodák csodájára nem érinti majd.

A keleti országrészre áttérve Révész szerint 2018-ig el kell készülne a 18-as számmal jelölt Debrecen–Nagyvárad-kerékpárút hiányzó szakaszának, illetve az északkeleten látható Tokaj–Tiszabecs- és Tokaj–Tarcal-kerékpárútnak is, valamint a Tisza-tó körüli bringaút hiányzó, 7 km-es szakasza is megépül addigra.

A kerékpáros kormánybiztos szerint korábban nagy médiavisszhangot kaptak azok a sokszor valós problémák, hogy például az átadott kerékpárutak gyakran hamar rossz állapotba kerültek, ezért a Magyar Közút átveszi majd az önkormányzatokhoz nem tartozó bringautak fenntartását.

A hvg.hu kérdésére, hogy mit szól ahhoz, hogy Budapesten kerékpáros ügyben stagnálás, vagy még inkább visszafejlesztés történik, Révész Máriusz kiemelte: a főváros a kerékpáros-fejlesztések terén elért eddigi eredményeit, valamint több kerületi (III., XVI., XVII.) önkormányzatot is megnevezett, akik kifejezetten elkötelezettek a kerékpáros-fejlesztésekért.

A Bartók Béla út kérdéséről, melyről már itt megírtuk, hogy több egyéb visszafejlesztés mellett az ide tervezett kerékpársáv is veszélyben forog, lapunknak úgy nyilatkozott, hogy ott már most is igény lenne a kerékpársávra, és ez az igény csak nőni fog, és reméli, hogy ez ügyben bölcs döntés fog születni.

(Cikkünkben korábban azt írtuk, hogy Révész Máriusz kormánybiztosi minőségében is megemlítette Tarlós István főpolgármesternek a Bartók Béla úti kerékpárút fontosságát, de a fejlesztési tárca kommunikációs osztálya csütörtökön közölte, hogy tévedtünk, Révész Máriusz nem találkozott ilyen minőségében Tarlóssal, és ilyen tartalmú állítás nem is hangzott el a szerdai háttérbeszélgetésen.)

Hirdetés