A BKK elárulta, hogy a közelmúltban nem érkezett hozzájuk a korábbi időszakokhoz képest kiugróan több panasz: 2016-ban eddig 45 futott be az ügyfélszolgálatra, bár ezek nagyrészt ugyanazokra a járatokra vonatkoznak.
Az utóbbi időben mintha megszaporodtak volna a konfliktusok a BKK járatokon, elég ha csak a legutóbbi szégyenteljes történetre, a jegy nélkül utazó nőt megalázó ellenőr esetére gondolunk – éppen ezért a 24.hu utánajárt, hogy melyek Budapest „legbalhésabb” járatai.
A BKK elárulta, hogy a lakossági bejelentések alapján a legtöbb kirívó eset a 4-es és 6-os villamoson történik, de ha egy kis együttélési nehézségről van szó, akkor a 9-es busz is átlagon felül teljesít.
A BKK azt is hozzátette, hogy ha utasként bűncselekményt, szabálysértést észlelünk valamelyik járaton, akkor kérjük a rendőrség segítségét. Amennyiben nem tudjuk értesíteni a rendőrséget, forduljunk az adott járaton tartózkodó ellenőrhöz – amennyiben éppen nincs belőlük a járművön, úgy a vezetőhöz, aki ezt követően értesíti a hatóságokat. A hatósági intézkedésig a jármű nem mehet tovább.
A közbiztonságért nem a közlekedési szolgáltató felel – mondja a BKK, ezért a felsorolt problémák lokális kezelése elsősorban a bűnmegelőzésben és bűnüldözésben aktívan részt vevő szervek feladata. Ezért van, hogy a jegyellenőrök sem tudnak mást tenni a problémás esetekben, minthogy a járművezetőnek jelzik a problémát, aki értesíti a fődiszpécseren keresztül a hatóságokat.