Az MTA-n a természettudományok oktatásáról rendezett konferencián nagy sikert aratott az oktatás problémáit felsoroló előadás.
A Magyar Tudományos Akadémián a természettudományok iskolai oktatásáról rendeztek egy előadássorozatot, amelyen Palkovics László is felszólalt – számolt be az Eduline.
Palkovics László előadásában a kormányzati célokról beszélt, Laczkovich Miklós matematikus azonban a matematika tanításának példáján keresztül beszélt az oktatás és a természettudományos tárgyak tanításának problémáiról.
Laczkovich azt mondta, hogy 2013-ban utoljára szolgáltatott adatot a KSH arról, hogy pontosan mennyit költ a kormány a GDP-ből oktatásra, de saját kutatásai alapján problémaként említette, hogy középiskolában azt kell tanítsák a tanárok, ami nem fért bele az általános iskolában, az egyetem első évében meg azt, amit a középiskolában nem tudtak elsajátítani a diákok.
Laczkovich kitért arra, hogy mennyire leterheltek a tanárok, kutatása alapján ismertette, hogy átlagosan a tanárok 24,6 órát tartanak hetente, amely a rájuk való felkészüléssel együtt 37,5 órás munkát jelent, de a pedagógusok jellemzően tanórán kívüli foglalkozásokat, felvételire felkészítést, szakkört is tartanak, dolgozatot javítanak, helyettesítenek és továbbképzésekre járnak, amikért jelenleg nem kapnak túlórabért, holott bőven heti 40 óra felett dolgoznak.
Laczkovich azt is elmondta, a tanárok 90 százaléka pontosan tudja, hogy milyen tankönyvből szeretne tanítani, az általuk megjelölt négy könyv azonban korlátozottan választható, de volt olyan is, ami teljesen kiszorult a piacról az állami szabályozás miatt.